پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو / حراج خودروهای دولتی از امروز

24 خرداد 1401
آغاز توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو / حراج خودروهای دولتی از امروز

به گزارش بانک اول ، همین دیروز در پارلمان بخش خصوصی کشور یعنی نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از آمار ضرر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خودروسازان بابت ارزان‌فروشی در طرح‌های پیش‌فروش سخن گفت و اعلام کرد که زیان خودروسازان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. او همچنین گفت که رانت توزیعی در هر خودرو از ۵۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

 

با این حال امروز طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز خواهد شد و متقاضیان به مدت سه روز فرصت ثبت نام دارند. در آخرین طرح پیش‌فروش خودروسازان بیش از ۳٫۵ میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند اما تنها به تعداد خیلی کمی از آنها این خودروهای ارزان آن هم از طریق قرعه‌کشی رسید.

 

این بار نیز رقم توزیع رانت در هرکدام از خودروها از ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

نوع خودرو  قیمت مصوب – ریال
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱.۳۰۸.۷۲۰.۰۰۰
پژو پارس بنزینی ۱.۲۱۵.۴۷۴.۷۵۰
سمند ال ایکس ۱.۱۶۷.۳۵۳.۷۲۲
سورن پلاس ۱.۸۸۵.۰۴۸.۷۱۳
رانا پلاس ۱.۷۹۵.۱۶۶.۳۱۸
دنا پلاس  

ارزان‌ترین خودرو در این فروش سمند ال ایکس است که حدود ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار و گران‌ترین خودرو در این فروش سورن پلاس است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است.

این روش فروش درحالیست که اخیرا معاون اول رئیس جمهور هم نسبت به توزیع خودرو از طریق قرعه‌کشی گلایه‌هایی را مطرح کرده بود و از سوی دیگر اخیرا پس از بازدید رئیس کل بانک مرکزی از ایران‌خودرو قرار شد یک حمایت میلیاردی از خودروسازان صورت بگیرد. آیا توزیع یارانه خودرو آن قدر ضرورت دارد که در آینده مجددا خودروسازان از حمایت‌های عمومی بهره ببرند و دیگر صنایع سهمی از حمایت‌های میلیاردی نداشته باشند؟/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.
سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی در حالی این روزها به نوعی تعلیق شده و طرح فروش خاصی در آن اجرا نمی‌شود که این موضوع ابهاماتی را درباره سرنوشت سهمیه «خودروهای مادران و خودروهای فرسوده» ایجاد کرده است.
طبق آخرین شنیده‌ها واریز هدیه روز معلم از دقایقی پیش آغاز شده است. همچنین وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم گفته است: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.
از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد کریم زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برا از ما بهترونه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها