دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

نوع چربی بدن خود را بشناسید تا لاغر شوید

24 خرداد 1401
نوع چربی بدن خود را بشناسید تا لاغر شوید

 

به گزارش بانک اول چربی یکی از آزار دهنده ترین دلایل چاقی است و شما را وادار می کند تا برای رسیدن به وزن ایده آل تان غذای موردعلاقه تان را نخورید و ورزش کنید. شاید بنظرتان عجیب برسد که نوع چربی شما در انتخاب روش لاری تان بسیار موثر است همچنین تنها خاصیت چربی چاق نشان دادن شما و اضافه وزن آوردن برای شما نیست بلکه چربی دارای ویژگی های مثبتی نیز است.

 
اضافه وزن
اضافه وزن

 

چربی به طور کلی دارای فایده برای بدن و سلامتی شما است:

1. چربی کالری‌های اضافی دریافتی را به صورتی ایمن ذخیره می‌کند، بنابراین شما می توانید هنگام گرسنگی با سوزاندن ذخیره‌ چربی بدن انرژی لازم را به دست آورید.

2. بافت چربی بدن هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند.

چاقی
چاقی

 

اما بیشتر با انواع چربی و کارکردهای آنان آشنا شوید:

1. چربی سفید احشایی: خطناکترین نوع چربی است و در بافت های درونی بدن قرار دارد. اغلب اطراف اندام های بدن مانند کبد، پانکراس، قلب و کلیه جمع می شود. همچنین ریسک ابتلا به بیماری ها قلبی عروقی، دیابت، سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهد.

2.چربی قهوه ای: به چربی خوب و مفید معروف است و به سوختن کالری در بدن کمک می کند و چربی بدن کودکان بیشتر از این نوع است. تجمع این چربی در افراد بالغ در پایین گردن، اطراف استخوان ترقوه و در امتداد ستون فقرات است.

3. چربی زیرپوستی: این چربی درصد بالایی از چربی بدن را تشکیل می دهد و با فشار دادن بازو، ران یا شکم در زیر پوست نمایان می شود. میزان نامتعادل این چربی در بدن تبدیل به سلولیت می شود.

4. چربی ران یا باسن: بیشتر از نوع چربی زیرپوستی است و نسبت به چربی شکمی سرسخت تر است. خطر مرگ و میر به دلیل تجمع بالای این نوع چربی در بدن نسبت به سایر انواع چربی کمتر است.

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها