یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

خطر مرگبار مصرف کلسیم با ویتامین D

24 خرداد 1401
 خطر مرگبار مصرف کلسیم با ویتامین D

به گزارش بانک اول، این روز‌ها مصرف مکمل‌ها برای بیشتر افراد به یک عادت تبدیل شده است. در حالیکه یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که مصرف بیش از حد ویتامین‌ها باعث افزایش امید به زندگی نمی‌شود.

همچنین مصرف این مکمل‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته را کاهش نمی‌دهد؛ حتی، ترکیب دو مکمل محبوب می‌تواند نتیجه کاملاً معکوس داشته باشد. به طور خاص، مصرف کلسیم با ویتامین D خطر سکته مغزی را ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

دانشمندان بیست مطالعه را برای ارزیابی ترکیب کلسیم و ویتامین D تجزیه و تحلیل کردند. بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در این تحقیق شرکت کردند. از این تعداد، ۳۷۰۰ نفر دچار سکته شدند. در مطالعه‌ای مشابه که سال ۲۰۱۶ در مجله "Osteoporosis International" منتشر شد نیز نتایجی مشابه بدست آمد.

اخبار مرتبط
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها