دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

مشکل مستاجرها برای ثبت املاک / چرا مردم در سامانه املاک و اسکان نام نویسی نکردند؟

24 خرداد 1401
مشکل مستاجرها برای ثبت املاک / چرا مردم در سامانه املاک و اسکان نام نویسی نکردند؟

به گزارش بانک اول مهلت ثبت اطلاعات املاک ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید. این نام‌نویسی از روز ۱۹ فروردین آغاز شده و به مدت دو ماه تا روز ۱۹ خرداد ادامه داشت.

این طرح ابهاماتی داشت، مثلا حقوقی‌ها مجبور نبودند که املاک خود را ثبت کنند، این در حالی است که بیشترین خانه‌های خالی در اختیار حقوقی‌هاست. همچنین بسیاری از مردم از مالیاتی که قرار است در این طرح از آنها گرفته شود ناراضی‌اند و می‌گویند که این مالیات به حق نیست.

مستاجرها نیز باید املاک استیجاری خود را ثبت می‌کردند اما مخاطبان می‌گویند که برخی از مالکان با آنها همکاری نکرده‌‎اند و به نحوی مانع از ثبت خانه شده‌اند.

مالکان اجازه ثبت ملک را ندادند

«اجاره نامه ما دست صاحبخونه هست زنگ زدیم کد ملی بپرسیم برا ثبت نام بهمون نداد هیچ فرداش زنگ زده میگه اگه ناراضی هستی خالی کنین»

«من مستاجر یک آپارتمان یک خوابه ۷۶ متری هستم و بعنوان مستاجر در سامانه ثبت املاک آنرا ثبت کردم ولی مالک من در ایران نیست چکار باید بکند»

«من خیلی ها را می شناسم که گفتند ثبت نام نمی کنند»

«کسانی که خونه ندارن و مستاجر هستن هم باید ثبت نام کنن چرا این مسئله رو تو رسانه ملی بیان نمیکنن»

«دقیقا ماهم چون اشنا بود قلنامه ننوشتیم الان کد ملی نمیده میگه هرکار میخوای بکن فک میکنه میخوام با خونش وام بگیرم»

 

چرا برخی‌ها املاک خود را ثبت نمی‌کنند؟

«ثبت نام نمی کنیم. دولتی ها برند ثبت نام کنند»

«ثبت نام نکنید ، با دست خودتون،خودتون رو بیچاره نکنید»

«اگه در این طرح ثبت نام کنید خانه شما شامل مالیات میشود و این خبر برعکس میباشد»

«سپردم بنگاه، مستاجر پیدا نشده، حالا باید مالیات بدم ،عقل ،وجدان، چیز خوبیه»

در خصوص تمدید مهلت ثبت املاک در سامانه مذکور،

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی دیشب گفت: پیشنهاد تمدید زمان ثبت‌نام در ستاد ملی مقابله با کروناست. قرار است جلسه این ستاد در روز شنبه هفته آینده تشکیل و در خصوص تمدید زمان تصمیم‌گیری شود.

همچنین به گفته او فعلا سامانه بسته شده و اگر در جلسه شنبه تصمیم بر تمدید زمان باشد دوباره سامانه باز می‌شود. اما اگر مهلت جدید داده نشود املاک کسانی که ملک خود را ثبت نکرده باشند به عنوان خانه خالی حساب می‌شود و مشمول پرداخت مالیات بر خانه خالی می‌شوند.

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهروز قربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شما مردم رو انقدر درگیر مشکلات وسختی ها کردین که کسی حوصله ووقت این داستانها رو نداره هر چی میخواهید مردم باید صف بکشند ولی اگر مردم چیزی خواستند شما به آینده واگزار میکنید

خداداد هو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یه سایتی گذاشته بودن که هی خطا میده بعدش کد رهگیری میده ولی سامانه‌ ای واسه رهگیری نداده ممنونم

عباس منصوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دولت می تواند با همکاری ثبت احوال و ثبت اسناد ریشه فساد در حوزه مسکن را قطع کند زیرا خیلی ها خونه به نام همسر مادر خاهر فرزند و دیگران ثبت کردند و اجاره دادند و هم میهنان زیادی در کشور بدون خانه و مسکن بسر می بزند دولت باید مالیات سنگینی بر مسکن و خودرو اعمال کند و کمر دلالان را بشکند تا مردم عادی از دست دلالان خانه و خودرو آسایش را تجربه کنند امید این مردم بدبخت و بیچاره به شما مسولین مدبر و میهن دوست و انقلابی است اکثریت در رهن و اجاره بی رحمان قربانی هستند

N خانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما مستاجر همکاری نکرد ما خونمون که اجاره دادیم یه شهر دیگست ازش شناسه قبض خواستیم گفت نمیدم خودتون بیاین ببینین

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها