جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

تنها شغل در ایران که کارمندان آن بیشتر از کادر درمان قربانی کرونا شده اند!/۲۶۰ کارمند بانک جان خود را از دست دادند!

24 خرداد 1401
تنها شغل در ایران که کارمندان آن بیشتر از کادر درمان قربانی کرونا شده اند!/۲۶۰ کارمند بانک جان خود را از دست دادند!

با توجه به نزدیک بودن واکسیناسیون عمومی توسط وزارت بهداشت این روزها صحبت های بسیاری در خصوص اولویت قرار دادن برخی از مشاغل بر سر زبانها جاری شده است.

در این بین هنوز اظهارنظر رسمی در خصوص کارمندان شعب بانک ها و موسسات اعتباری جهت در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون خبری منتشر نشده است.

بر اساس آماری که توسط محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور منتشر شد از ابتدای همه گیری کرونا ۲۶۰ کارمند بانک بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

همچنین در این مدت ۳۵ هزار کارمند بانک نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت می تواند با توجه به شلوغی شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، حداقل پرسنل شاغل در شعب را در اولویت واکسیناسیون عمومی قرار دهد.

در همین رابطه معاون اقتصادی رییس جمهور در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تجدید نظر در اولیت بندی واکسیناسیون کارکنان بانکها شد .

کرونا در شعب بانکی

با توجه به حضور میدانی خبرنگاران افتخاری بانک اول در شعب مختلف بانک های سراسر کشور متاسفانه اکثر باجه های بانکی خصوصا باجه های وام و تسهیلات و همچنین باجه های دریافت وجه نقد بسیار شلوغ است و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مراجعه کنندگان کمتر از 50 درصد می باشد.

دولت و بانک مرکزی نیز با ارئه طرح های تکلیفی مختلف از جمله طرح  وام کارت اعتباری سهام عدالت. افزایش وام ازدواج.طرح های مسکن روستایی و... باعث شلوغی بیش از پیش شعب بانکی در این ایام کرونا گردیده است.

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اغلب کسب و کارها با اختلال مواجه شده اند شعب بانک ها در کنار سایر عوامل بیمارستانی و مدافعان سلامت به فعالیت خود با تمام مشکلات و تمام محدودیت ها ادامه می دهند .

کارکنان نظام بانکی و به ویژه شعب بانکها باید این نکته را در نظر داشته باشند که علاوه بر مراقبت های ویژه از خود، از مشتریان بخواهند تمام موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

توصیه به استفاده از ماسک در شعب بانکها، استفاده از خودکارهای شخصی، رفتن به سمت بانکداری الکترونیک و استفاده نکردن از اسکناس می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای بسیاری از مردم و قطع جریان اپیدمی، موثر واقع شود.

در این میان چند نکته قابل تامل است که باید به آنها اشاره نمود. اول اینکه رسانه های جمعی آن‌گونه که باید و شاید به مسئله این روزهای کارکنان شبکه بانکی و مظلومیت آنها و همچنین ایجاد احساس مسئولیت در مردم نسبت به کارکنان بانکها نپرداخته اند. در راس این رسانه ها، رسانه ملی است که جز چند خبر کوتاه از زبان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، اطلاع رسانی شایسته ای از زحمات و نیز میزان درگذشتگان نظام بانکی که همچون نظام سلامت در خط مقدم خدمت‌گزاری به ملت ایران (آنهم از جنس خدمت به اقتصاد و معیشت مردم و کمک به جریان داشتن چرخه نظام اقتصادی کشور) قرار دارند نداشته است. یقیناً قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی می تواند باعث دلگرمی کارکنان و توجه بیشتر مردم و مسئولین گردد. اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ملی در خصوص خطرات حضور غیر ضروری و ازدحام آنان در شعب بانکی به طور قطع در سلامت کارکنان بانکی و خود مشتریان موثر خواهد بود که متأسفانه چندان به آن توجهی نشده است. 

کرونا در بانکها
نکته دوم که بسیار آزار دهنده است، اینکه در بسیاری موارد نه تنها تقدیری از این قشر زحمت کش جامعه صورت نپذیرفت بلکه برخی چهره ها و مسئولین کشوری و استانی همچون گذشته دیوار بانکها را کوتاه دیده و کارکنان شعب را مورد انتقاد و شماتت قرار دادند؛ که چرا مردم در صف معطل می مانند و کار آنها به سرعت انجام نمیشود یا چرا فلان قسط از حساب مشتری کم شد و فلان تسهیلات دیر اعطا گردید. این موارد قطعا موجب دلسردی کارکنان بانکها خواهد شد و خستگی بر تن آنان خواهد ماند. 
مورد بعدی عدم انسجام و وحدت رویه بانکها در اعلام ساعات کاری، شیفت بندی و چگونگی حضور کارکنان به صورت چرخشی است. به گونه ای که در مقاطع و مواردی هر کدام از بانکها به سلیقه خود رفتار کرده اند. و یا دو نهاد «شورای هماهنگی بانکهای دولتی و نیمه دولتی» و «کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی» هرکدام ساعت های کاری و دستورالعمل های متفاوتی برای حضور کارکنان شعب مورد نظر خود اعلام نمودند؛ که این خود موجب سردرگمی کارکنان شعب بانکها و مشتریان شده و انتقاداتی را به این دو تشکل وارد نموده است. لذا پیشنهاد میگردد از این پس یک دستورالعمل واحد برای چگونگی حضور و ساعات کاری کارکنان بانکهای کشور (چه خصوصی و چه دولتی) ابلاغ گردد. 
نکته دیگر توجه به سلامت کارکنان و شعب بانکی است که مدیران ارشد و مسئولین باید در این خصوص یک اقدام «کوتاه مدت و عاجل» و یک «برنامه ریزی  منسجم جهت واکسیناسیون این قشر از جامعه» را در دستور کار قرار دهند. 

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خداوند رحمتشون کنه و روحشان شاد. البته در کنار این عزیزان مجموعه دادگستری ها هم فوتی کرونایی زیاد داشتن . چون تعطیلات یک دوم و یک سوم نداشتن . روح همشون شاد .

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات