جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

این رژیم غذایی قند خون دیابتی ها را 12 تا 15 درصد کاهش می دهد

24 خرداد 1401
این رژیم غذایی قند خون دیابتی ها را 12 تا 15 درصد کاهش می دهد

به گزارش بانک اول  نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ارزن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد و به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

این مطالعه پتانسیل طراحی وعده های غذایی مناسب حاوی ارزن را برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت و همچنین افراد غیردیابتی به عنوان یک روش پیشگیرانه نشان می دهد.

نتایج نشان داد میزان HbA۱c (قند خون متصل به هموگلوبین) به طور متوسط برای افراد پیش دیابتی ۱۷ درصد کاهش یافت و از حالت پیش دیابت به حالت عادی رسید. این یافته ها تأیید می کند که خوردن ارزن می تواند منجر به واکنش گلوکزی بهتر شود.

در این مطالعه، محققان ۸۰ پژوهش مطالعاتی را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «اس آنیتا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هیچ کس نمی دانست که مطالعات علمی زیادی در مورد تاثیر ارزن بر دیابت انجام شده است. این بررسی سیستماتیک مطالعات منتشر شده در مجلات علمی ثابت کرد که ارزن سطح قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.»

به گفته محققان، دیابت در همه مناطق جهان در حال افزایش است. هند، چین و ایالات متحده بیشترین تعداد مبتلایان به دیابت را دارند. آفریقا دارای بیشترین افزایش پیش بینی شده با ۱۴۳ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۴۵، خاورمیانه و شمال آفریقا ۹۶ درصد و آسیای جنوب شرقی ۷۴ درصد است. محققان از تنوع مواد غذایی اصلی حاوی ارزن برای کنترل دیابت، به ویژه در آسیا و آفریقا، تاکید می کنند.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها