پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

مهلت ثبت نام وام اجاره مسکن تمدید شد

24 خرداد 1401
مهلت ثبت نام وام اجاره مسکن تمدید شد

به گزارش بانک اول محمود زاده  بیان کرد پیش از تمدید این وام سامانه باز بود و متقاضیان می‌توانستند در این سامانه ثبت نام کنند، اما در حال حاضر با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان به راحتی می‌توانند در سامانه ثبت نام و با بارگذاری اطلاعات و مراجعه به بانک‌ها اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در صورت تمدید ثبت نام وام ودیعه مسکن تا آذر ماه برنامه ریزی برای متقاضیانی که در نیمه دوم سال قرارداد آن‌ها منعقد می‌شود صورت خواهد گرفت تا این افراد هم بتوانند در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

همچنین وی اظهار کرده بود: هر یک از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات قوانین مخصوص خود را دارند و برای ضمانت تسهیلات به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند، بنابراین باید مشکل ضمانت تسهیلات اجاره توسط بانک مرکزی پیگیری شود.

او اعلام کرده بود: در خصوص ضمانت سیستم بانکی با بانک مرکزی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بانک‌ها صحبت شده است و امیدواریم این موضوع هر چه سریع تر بر طرف شود.

محمود زاده در خصوص متقاضیانی که سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده اند، گفت: طبق قوانین بانکی تا زمانی که متقاضیانی تسهیلات مسکنی خود را تسویه حساب نکند و اقساط خود را پرداخت نکند، نمی‌توانند تسهیلات جدیدی دریافت کنند.

گفتنی است، در حال حاضر به گفته بسیاری از متقاضیان در سامانه امکان انتخاب بانک و شعبه بانک وجود ندارد که این موضوع را از معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرده ایم که اعلام شد این مشکل توسط بانک مرکزی در سامانه در حال پیگیری است و به زودی برطرف می‌شود.

براساس این گزارش سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

گفتنی است، تمامی متقاضیان باید در هنگام بارگذاری اطلاعات دارای کد رهگیری باشند و مشاوران املاک موظف هستند به تمامی قرارداد‌ها کد رهگیری بدون اخذ مبلغی ارائه دهند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها