پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بازار داغ خرید و فروش وام های بانکی , فروش وام 50 تا 300 میلیون تومانی

24 خرداد 1401
بازار  داغ خرید و فروش وام های بانکی , فروش وام 50 تا 300 میلیون تومانی

به گزارش بانک اول دریافت وام از بانک ها شرایط خاص خود را دارد , بعضی از بانک ها شرط معدل و مدرک شغلی را ملاک پرداخت وام قرار می دهند و بعضی دیگر جهت پرداخت وام وثایق خاصی نظیر کسر اقساط کارمندی و حساب جاری با جواز کسب را طلب می کنند.

سخت گیری بانکها در پرداخت وام جای بحث زیادی دارد و نمی توان شعب بانکی را به خاطر اجرای قوانین سرزنش کرد زیرا کامندان بانک ها مامور و معذور هستند و باید بر اساس اطلاعیه ها و بخشنامه های صادره عمل کنند . در هر صورت این روش تسهیلات دهی بانک ها چه درست و چه غلط , بسیاری از متقاضیان دریافت وام را مایوس میکند به طوریکه درصد زیادی از افراد مراجعه کننده به بانک ها جهت دریافت وام و تسهیلات پس از شنیدن شرایط , از خیر دریافت آن میگذرند.

در این بین برخی از افراد در میان آگهی های خرید و فروش وام و تسهیلات که این روزها در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف به وفور یافت می شود,به جستجوی وام مورد نیاز خود می پردازند. هر چند خرید و فروش وام و تسهیلات در ایران غیر قانونی است و مخاطرات خود را دارد ولی با توجه به اینکه طرف فروشنده سود خوبی از این راه به دست می آورد و طرف خریدار نیز به مبلغ مورد نیاز خود دست پیدا می کند ,بازار سیاه خرید و فروش وام با وجود هشدار گاه و بیگاه مسئولان کماکان پر رونق است.

چند گروه از مردم هستند که می‌توانند این روزها وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند. در واقع این وام در قالب‌های مختلفی پرداخت می‌شود، از وام ازدواج تا وام‌های شخصی.

خریو و فروش وام بانکی

زوج‌هایی که سن آقا کمتر از ۲۵ و سن خانم کمتر از ۲۳ سال باشد می‌توانند برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. وامی با نزخ سود ۴ درصد که در واقع قرض‌الحسنه به حساب می‌آید.

بانک ملی نیز در قالب طرح صدف با سپرده‌گذاری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز وام می‌دهد. بانک ملت نیز اعلام کرده که وام ۲۰۰ میلیون تومانی به مشتریان خود پرداخت می‌کند.

تعداد این وام‌ها زیاد است، اگرچه بانک‌ها برای پرداخت وام تبلیغات گسترده‌ای می‌کنند اما دریافت آن به هزار و یک شرط گره خورده است که باعث می‌شود متقاضیان وام قید آن را بزنند.

حالا برخی از معدود کسانی که می‌توانند وام بگیرند یا شامل گروه‌هایی هستند که وام گرفتن برایشان آسان است، قصد فروش وام خود را دارند. وام‌هایی که یا درصدی فروخته می‌شود، یا توافقی یا با نرخ ثابت.

یک وام ۲۰۰ میلیونی چند؟

به طور مثال در یکی از آگهی‌ها آمده که یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی که نرخ سود آن ۱۸ درصد است است به قیمت ۲۰ درصد مبلغ آن فروخته می‌شود، یعنی خریدار با ۴۰ میلیون تومان می‌تواند یک وام ۲۰۰ میلیونی تومانی با اقساط ۶۰ ماهه بخرد. اما خرید وام به این آسانی نیست.

خریدار علاوه بر ۴۰ میلیون تومان باید یک ملک را به عنوان بازگشت وجه معرفی کند، همچنین میانگین حساب و ارائه مدرک شغلی از دیگر شرایط خرید است.

در آگهی دیگری می‌توان وام ۲۰۰ میلیونی را به قیمت پایین‌تری خرید، فروشنده در آگهی خود آورده که این وام به قیمت ۲۴ میلیون تومان(۱۲ درصد کل وام) فروخته می‌شود. برای گرفتن این وام به وثیقه نیاز است و بازپرداخت آن بین ۵ تا ۱۲ سال است.

وام ارزان‌تر هم هست، وام ۲۰۰ میلیون تومانی که به قیمت نصف وام قبلی فروخته می‌شود؛ یعنی فقط به قیمت ۱۲ میلیون تومان. آگهی دهنده توضیح داده که یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی را معادل قیمت ۶ درصد ارزش آن می‌فروشد. سود این وام ۱۸ تا ۲۱ درصد با اقساط پنج ساله است. اما تاکید شده که این وام به ملک مسکونی تعلق می‌گیرد، حتی کسانی که قصد خرید خانه دارند هم می‌توانند از این وام استفاده کنند.

فروش وام ازدواج نیز سال‌هاست که به یک پدیده عادی تبدیل شده است. چون این وام شرایط مناسبی دارد متقاضیان بسیاری نیز دارد. نرخ سود این وام چهار درصد با اقساط ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط آن را برای خریدار آسان می‌کند. البته بسیاری از فروشندگان وام مبلغ فروش را توافقی ثبت کرده‌اند.

خرید و فروش وام

حتی در یکی از آگهی‌ها آمده که وام خرید کالا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را در قالب ۴ فقره وام ۵۰ میلیون تومانی می‌فروشد. آگهی‌دهندگان تاکید کرده‌اند که دلال نیستند و این وام‌ها با استفاده از امتیاز و نوبت افراد دیگری پرداخت می‌شود.

البته در یکی از آگهی‌های دیگر آمده که یک وام ۳۰۰ میلیونی به قیمت ۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، اگر چه این وام ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد اما نرخ سود آن ۳۲ درصد است که به نظر می‌رسد وام بانکی نیست.

در بین آگهی‌های فروش وام، هستند کسانی که وام خود را با شرایط بسیار آسان از برخی نهادها دریافت می‌کنند و قصد فروش آن را دارند، وامی ۲۰۰ میلیون تومانی به قیمت ۲۰ میلیون تومان.

فروش امتیاز وام بانک رسالت

خرید و فروش امتیاز وام قرض الحسنه بانک رسالت هم با توجه به کارمزد 4 درصدی وام های این بانک رونق بسیاری دارد , خصوصا اینکه خرید و فروش امتیاز وام های این بانک از طریق ساز و کاری که در سایت اینترنتی این بانک امکان پذیر است.

به طوریکه بخش قابل توجهی از آگهی های خرید و فروش وام قرض الحسنه به وام های این بانک تعلق دارد.

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها