جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار به متقاضیان دریافت وام ضروری بازنشستگان

24 خرداد 1401
هشدار به متقاضیان دریافت وام ضروری بازنشستگان

به گزارش بانک اول این صندوق اعلام و تاکید کرد که ثبت‌نام برای دریافت این وام، کاملا رایگان است و متقاضیان حتی می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام برای دریافت این وام تا پایان آبان‌ماه 1400 است.

از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران درخواست شده که تااواخرماه جاری، به صورت تدریجی به سایت مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند. تاکید شده است که این افراد اطلاعات بازنشستگی خود را در اختیار اشخاص ناشناس و سودجو قرار ندهند.

کارمزد وام بازنشستگان چقدر است؟

محمود مرتضایی فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری پایان مهرماه اعلام کرد: به بازنشستگان متقاضی دریافت وام ضروری، 12 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازه زمانی بازپرداخت 3ساله ارایه می‌شود. متقاضیان با ثبت اطلاعات سه گانه دفترکل، کد ملی و شماره حساب می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

 

وام بازنشستگان به همه پرداخت می‌شود؟

مرتضایی‌فرد تاکید کرد: ارسال درخواست به منزله پرداخت قطعی تسهیلات نیست. از ابتدای آذرماه، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی می‌شود.

به چند بازنشسته وام تعلق می‌گیرد؟

تعداد دریافت کنندگان وام، به میزان اعتباری بستگی دارد که از سوی بانک عامل – یعنی بانک صادرات – اختصاص داده می‌شود. با این وجود پیش‌بینی شده که تسهیلات در اختیار ۳۰۰ هزار نفر قرار داده شود. اسامی واجدین شرایط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق اعلام می‌شود.

پرداخت بر اساس اولویت

وام ضروری بازنشستگان پیش از این 10 میلیون تومان بود اما در دوره جدید پرداخت این وام، رقم آن 20 درصد افزایش داشته است. بنابه اعلام مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری، پس از بررسی شرایط داوطلبان بر اساس نوبت‌بندی به صورت ماهانه مبلغ تعیین‌شده به حساب واجدین شرایط واریز می‌شود.

چند نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند؟

بنابه اعلام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تا پایان سال 1399 تعداد افرادی که به عنوان بازنشسته، ازکارافتاده و وظیفه‌بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بودند، به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر می‌رسید. آمار جدیدی طی هفت ماه گذشته از تعداد افراد تحت پوشش این صندوق منتشر نشده است.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها