یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

ورود سازمان امور مالیاتی به عرصه مالیات بر خانه های خالی تا پایان دی ماه

24 خرداد 1401
ورود سازمان امور مالیاتی به عرصه مالیات بر خانه های خالی تا پایان دی ماه

به گزارش بانک اول برزگری مدیر کل دفتر طراحی و فرآیندهای سازمان امور مالیاتی، در رابطه با اخذ مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: زمانی می توان مالیات بر خانه های خالی را گرفت که اطلاعات سامانه املاک و اسکان از مودیان دریافت شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده توسط ویروس کرونا این اندیشه به وجود آمد که مهلت های مربوط به آن تمدید شود که یک بار تا پایان مهرماه و بار دیگر هم در قالب خانه‌های لوکس تا پایان آذر ماه تمدید شد. بستر های قانونی برای مطالبه و وصول در سازمان امور مالیاتی فراهم شده و به محض دریافت اطلاعات مالیات ها اخذ خواهد شد.

اخبار مرتبط
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.
عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.
پس از اینکه حکم تخلیه ابلاغ شد، مستاجر تنها سه روز فرصت تخلیه دارد. به بیان دیگر، چنانچه مستاجر پس از پایان مدت قرارداد مشخص شده، ملک مورد نظر را تخلیه نکرد، مالک به همراه مدارک لازم به منظور اخذ حکم تخلیه، به مراجع قانونی مراجعه می‌نماید. در این شرایط مالک می‌تواند مطابق با روال جاری به دو روش حکم تخلیه مستاجر و دستور تخلیه، به تخلیه و پس گرفتن ملک خود اقدام نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها