چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

24 خرداد 1401
آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

به گزارش بانک اول بانک کشاورزی مانند هر بانکی به منظور بهره گیری از منابع مالی در دسترس خود، طبق ضوابط بانک مرکزی در قالب طرح‌ها و عقود مختلف به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط وام مورد نیاز آن‌ها را پرداخت می‌کند.

این بانک اکنون در قالب پنج طرح مختلف و انواع عقود بانکداری اسلامی به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌دهد. در ادامه این گزارش انواع وام‌های بانک کشاورزی به خوانندگان معرفی خواهد شد؛

طرح باران

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی کشاورزان و پاسخ گویی به نیاز مشتریان طرح تسهیلاتی باران را طراحی کرده است. گروه هدف این طرح تمامی مشتریان بانک اعم از کشاورزان، اصناف، بانوان و… هستند که امکان بهره برداری از آن را دارند. این طرح در دو قالب مختلف با میزان سپرده، مدت بازپرداخت اقساط و نرخ سود متفاوت به متقاضیان ارائه می‌شود.

طرح حامی گندم

طرح گندم بانک کشاورزی از جمله طرح‌هایی است که برای حمایت از مشتریان فعال در بخش گندم تدارک دیده شده است. این تسهیلات در قالب کارت به مشتریان ارائه می‌شود. حداقل مبلغ سپرده گذاری این طرح 5 میلیون تومان بوده و نرخ سود تسهیلات آن هم 10 درصد اعلام شده است.

بانوی ایرانی

این طرح به منظور آشنایی بیشتر بانوان با تسهیلات و دسترسی آسان آن‌ها به منابع اعتباری شکل گرفته است. در واقع بانک کشاورزی با ارائه این طرح تلاش کرده تا زمینه را برای دسترسی تمامی زنان شهری و روستایی به منابع مالی فراهم کند و باعث حضور راحت آن‌ها در انواع فعالیت اقتصادی شود.

بانوان به منظور استفاده از این طرح باید در بانک کشاورزی حساب سپرده سرمایه گذاری داشته باشند. سپس آن‌ها می‌توانند از تسهیلات طرح بانوی ایرانی بهره مند شوند. حداکثر نرخ تسهیلات این طرح 18 درصد و سقف مدت بازپرداخت آن هم 24 ماه است.

دیگر تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی مشتریان حقیقی و حقوقی خود، منابع مالی‌ موجود را در چارچوب عملیات بانکی بدون ربا و در قالب عقود اسلامی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند. انواع فروش اقساطی، جعاله، مشارکت مدنی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و… از جمله این قراردادها است. تسهیلات پرداختی در قالب این قراردادها با استفاده از منابع داخلی بانک، صندوق توسعه ملی، وجوه اداره شده و وجوه تبصره‌ای تامین می‌شود./بانک کشاورزی

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها