جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

وام جدید اشتغال به چه افرادی پرداخت می‌ شود؟

24 خرداد 1401
وام جدید اشتغال به چه افرادی پرداخت می‌ شود؟

به گزارش بانک اول حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست بند دوم صورت مجلس دهمین نشست کارگروه ملی را بررسی کرد. این بند درباره پرداخت تسهیلات، موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع بازپرداخت است.

قانون اشتغال روستاییان و عشایر در سال 1396 به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت. منابع اعتباری برای این طرح از صندوق ملی تامین می‌شود و تقریبا 1.5 میلیارد دلار است. موسسات عامل پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اعلام شدند.

قیمت وام اعطایی برای این منظور 6 درصد در نظر گرفته شد. البته نرخ این تسهیلات هم متغیر بوده و برای ساکنان مناطق مرزی 4 درصد است. وام گیرندگان این طرح تسهیلاتی می‌توانند حداکثر طی 9 سال اقساط را بپردازند.

کدام طرح های روستایی مشمول وام اشتغال شدند؟

طبق اطلاعات موجود ازشروع سال 1400 تا پایان مردادماه، تقریبا 2 هزار و 948 طرح تصویب شد. همچنین از شهریورماه تا زمان حاضر هزار و 512 طرح دیگر هم مورد حمایت قرار گرفتند. 87 درصد افرادی که از این طرح تسهیلاتی بهره بردند، دارای مدرک دیپلم بودند.

افراد با مقاطع تحصیلی بالاتر مثل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل نداشتن ضمانت یا مهارت کافی امکان بهره گیری از تسهیلات این طرح‌ را نداشتند. بر اساس آمار موجود، از لحاظ جنسیت هم 66 درصد وام گیرندگان طرح اشتغال روستایی را مردان و 34 درصد را هم زنان تشکیل دادند.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها