یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

24 خرداد 1401
خبر وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

به گزارش بانک اول حجت الله عبدالملکی گفت: بر اساس قواعدی که در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال اجراست.

در بند الحاقی یک تبصره ۲ لایحه بودجه آمده است:

 مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان در اجرای ماده (۱۲) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی.

 مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان کشوری.

 مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان لشکری./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احمد محمودی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام لطفن خبرنگارمحترمتان رابه سازمان تامین اجتماعی گسیل دارید تاطی یک مصاحبه ازمدیرعامل محترم تامشحص شود چه وقت جلسه تعین حقوق بازنشستگان برگزارمیشود باتشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها