یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

واردات خودرو از سال آینده آزاد می شود

24 خرداد 1401
واردات خودرو از سال آینده آزاد می شود

به گزارش بانک اول سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصوبه ممنوعیت واردات خودرو دیگر تمدید نخواهد شد و به همین سبب، به طور خودکار ممنوعیت واردات این کالا از ابتدای خرداد لغو می‌شود.

ممنوعیت واردات خودرو به منظور حفظ تراز ارزی کشور بوده است؛ نه به دنبال حمایت از خودروسازان، هرچند خودروسازان هم نتوانستند به میزان تقاضای خودرو در کشور، محصول تولید کنند.

نمایندگان مجلس با واردات ۷۵ هزار خودرو در سال آتی موافقت کردند؛ اقلام وارداتی نیز شامل تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری، تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد ۵ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا با اشاره به تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغ آئین نامه واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: از نگاه بنده تعلل در ابلاغ آئین نامه واردات خودروهای کارکرده بهانه‌ای است که اجرای این قانون به تعویق بیفتد.
جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی طبق استعلام از نمایشگاهداران و دفاتر فروش خودرو تهران امروز شنبه 22 اردیبهشت 1403 منتشر شد.
هنگامی که به فروشگاه مراجعه می‌کنید کد پیش ثبت نام را به همراه داشته باشید در صورتی که به این کد دسترسی نداشتید مجدداً اطلاعات ناوگان را در همین سامانه وارد کرده و کد پیش ثبت نام خود را ملاحظه کنید. کد پیش ثبت نام فقط جهت تسریع در انجام استعلامات و فرآیند خرید تایر سواری صادر می‌شود و عرضه تایر توسط فروشگاه منوط به وجود تایر در زمان مراجعه متقاضی است. با مراجعه به بخش فروشگاه‌ها در منوی سامانه از لیست فروشگاه‌هایی که به تازگی تایر خریداری کرده‌اند اطلاع پیدا کنید.
شرایط طرح فروش نقد و اقساط 2 محصول کرمان موتور در اردیبهشت 1403 اعلام شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها