دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج / بازپرداخت تسهیلات ازدواج به چه صورت است؟

24 خرداد 1401
شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج / بازپرداخت تسهیلات ازدواج به چه صورت است؟

به گزارش بانک اول وام ازدواج یکی از انواع وام‌های بانکی است که به موجب وقوع عقد ازدواج دائم و به منظور حمایت مالی به زوجین پرداخت می‌شود. این وام همچون سایر وام‌های بانکی الزاماتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

در تسهیلات وام ازدواج مبلغ مشخصی به هر یک از زوجین در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای مرد های زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین برای سایر زوج های جوان ۱۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است. دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

برای دریافت وام ازدواج متقاضی در ابتدا باید به آدرس https://ve.cbi.ir بانک مرکزی مراجعه و ثبت نام نماید. پس از انتخاب بانک مورد نظر،  استعلام چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری متقاضی و ضامن یا ضامنین در سیستم بانکی کشور اخذ شود. 

همچنین تضامین و وثائق متناسب با میزان تسهیلات باید اخذ شود. نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی تایید شود و نهایتا تسهیلات در سامانه بانک ثبت شده و تسهیلات توسط شعبه بانک مورد نظر به حساب متقاضی پرداخت می‌شود.

به طور کلی مدارک موردنیاز برای وام خودرو عبارت است از مدارک هویتی ، شغلی، تاییدیه محل سکونت و محل اشتغال، مستندات ثبت نام درسامانه ازدواج بانک مرکزی، سند رسمی ازدواج ثبت‌شده در دفاتر ثبت اسناد رسمی، وثائق و تضامین متناسب با مبلغ تسهیلات، سایر مدارک مورد نیاز متناسب با نوع تسهیلات، تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی شما توسط بانک.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها