دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

24 خرداد 1401
 علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

به گزارش بانک اول در حالی روزهای خرداد یکی پس از دیگری می‌گذرد که هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست؛ بازنشستگانی که تا پیش از عید، نمایندگان مجلس و... هر روز خبر از افزایش حقوق آن‌ها می‌دادند و حالا با وجود آنگه بیش از ۲ماه  و نیم است که از سال جدید می‌گذرد، هنوز افزایش حقوقی برای این قشر اتفاق نیفتاده است.

یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر مصوبه هیات دولت است. ما منتظر هستیم تا مصوبه هیات دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شود و هنوز مصوبه‌ای در این باره به ما ابلاغ نشده است. 

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی هفتم اردیبهشت ماه به دولت رفته و ما منتظر مصوبه هیات دولت هستیم. این پیشنهاد مربوط به اجرای ماده ۱۱۱ و ۹۶ است؛ ماده ۱۱۱ در رابطه با حداقل دستمزد و ماده ۹۶ نیز مربوط به سایر سطوح است. اگر هیات دولت با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی موافقت کند، مقدمات لازم در سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان فراهم است.

اگر افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود، رقم آن چقدر است؟

پیش از عید گفته می‌شد که حقوق بازنشستگان نیز مانند حداقل حقوق کارگران حدود ۵۷درصد افزایش خواهد داشت؛ حقوق سایر بازنشستگان نیز افزایشی ۳۷درصدی دارد.

اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها