دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

معوقه فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟

30 مرداد 1401
معوقه فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟

به گزارش بانک اول طبق اعلام میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون زمان پرداخت معوقات بازنشستگان؛ معوقه فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق ماه جاری در حال پرداخت است و معوقه اردیبهشت ماه نیز با حقوق ماه آینده (مرداد) تسویه خواهد شد. 

طبق زمان‌بندی اعلام شده، پرداخت معوقه فروردین ماه ناشی از افزایش حقوق‌ها برای بالغ بر سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان، از ۲۰ خرداد ماه آغاز شده است و پرداخت این مبلغ ( در قالب دو پرداخت جداگانه در همان روز) به تمام بازنشستگان در سراسر کشور، تا ۳۱ خرداد به اتمام می‌رسد.

واریز حقوق بازنشستگان از بیستم هرماه، طبق برنامه الفبایی انجام و تااخر ماه تکمیل می‌شود.

اخبار مرتبط
فیش های حقوقی بازنشستگان کارگری با اعمال افزایش صادر شد.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.
دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات