یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

نشانه‌های خاموش گرفتگی عروق را بشناسید

30 مرداد 1401
نشانه‌های خاموش گرفتگی عروق را بشناسید

به گزارش بانک اول هر سال در کشور‌های بزرگ تقریبا ۷۵ هزار نفر به حمله قلبی دچار می‌شوند و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به خاطر گرفتگی عروق جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین جلوگیری از بیماری قلبی هدف اصلی همه ماست و تشخیص اولیه بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. علائم غیرقابل انتظاری از گرفتگی عروق و بیماری‌های زمینه‌ای قلبی وجود دارند که حتما باید اطلاعات خود را در مورد آن‌ها بالا ببرید.

درد ماهیچه ساق پا هنگام راه رفتن

درد گرفتن ماهیچه ساق پا می‌تواند نشان دهنده گرفتگی عروق باشد که این اتفاق بیشتر در بین افراد سیگاری رخ می‌دهد. اگر برای شما هم چنین اتفاقی افتاد؛ باید بدون تاخیر به پزشک مراجعه کنید و وضعیت خود را بررسی نمایید چرا که شاید فشارخون مناسبی نداشته و گردش خون تان ضعیف انجام می‌شود که یکی از علائم گرفتگی عروق است.

سفت شدن فک

سفت شدن فک یکی دیگر از علائم گرفتگی عروق است. این علامت در بین خانم‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد، اما مردان هم باید نسبت به آن آگاه باشند. هر گونه درد در ناحیه فک و گردن جز علائم رایج گرفتگی عروق محسوب می‌شود که به خاطر جریان خون ضعیف به بخشی از قلب اتفاق می‌افتد.

درد قسمت پایین کمر

درد در قسمت پایین کمر شاید به خاطر پیر شدن ماهیچه‌تان نباشد. طبق اطلاعات موجود، این درد در بدن ممکن است به خاطر گرفتگی عروق رخ داده باشد که علت آن جریان خون ضعیف در بخشی از بدن است که در کنار آن مشکلاتی مانند دیسک کمر هم اتفاق خواهد افتاد.

توجه

عادت به استعمال سیگار خودش می‌تواند عاملی برای گرفتگی عروق باشد. اگر جز افرادی هستید که عادت به سیگار کشیدن دارید مراقب باشید؛ چرا که مواد شیمیایی موجود در دخانیات عاملی برای مشکلات عروقی خواهد بود.

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات