جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

مهم‌ترین عامل سکته مغزی را بشناسید

12 شهریور 1401
مهم‌ترین عامل سکته مغزی را بشناسید

به گزارش بانک اول به نقل از دیلی‌‍‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که خوب می‌خوابند، کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.

طبق مطالعه صورت گرفته، خواب ۸ الی ۷ ساعت در شب بهترین میزان خواب شبانه است به شرط آنکه فرد در رختخواب نچرخد.

محققان فرانسوی عادات خواب بیش از ۷ هزار افراد بالای ۵۰ سال را زیر نظر گرفتند و درنهایت مشخص شد، خواب کمتر از حد مطلوب با ۷۵ درصد بیشتر خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط بود.

یافته‌ها حاکی از آن است که ۷۰ درصد از این بیماری‌های قلبی عروقی قابل پیشگیری است؛ این مطالعه که تقریباً یک دهه شرکت کنندگان را دنبال کرد، نشان داد افرادی که بهترین کیفیت خواب را داشتند، ۷۵ درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.

اکنون کارشناسان می‌گویند اگر همه افراد خوب بخوابند، می‌توان از اکثر سکته‌ها و حتی موارد بیماری قلبی پیشگیری کرد.

ابوباکاری نامبیما، نویسنده این مطالعه از مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه گفت: «با توجه به مشغله‌های شبانه روزی ما، شیوع کم خوابی و خواب خوب انتظار می‌رفت. اهمیت کیفیت و کمیت خواب برای سلامت قلب باید در اوایل زندگی، زمانی که رفتارهای سالم آموزش داده می‌شود، توضح داده و برای تحقق ان تلاش شود.

محققان تاکید می‌کنند، به حداقل رساندن سر و صدای شبانه و استرس در محل کار می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. ده ها مطالعه عدم خواب کافی را با بیماری قلبی و فشار خون بالا مرتبط می دانند که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد. ده‌ها مطالعه عدم خواب کافی را با بیماری قلبی و فشار خون بالا مرتبط می‌دانند که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم مشکلات خواب دارند. با توجه به اینکه بیماری قلبی عروقی مهمترین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، آگاهی بیشتری در مورد اهمیت خواب خوب برای حفظ قلب سالم مورد نیاز است.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات