پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت نام وام سربازی آغاز شد / برای ثبت نام به کجا مراجعه کنیم؟

10 مهر 1401
ثبت نام وام سربازی آغاز شد / برای ثبت نام به کجا مراجعه کنیم؟

به گزارش بانک اول به نقل از فارس، با رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت، از «امروز» دارندگان کارت‌های پایان خدمت و گواهینامه مهارت آموزی می‌توانند برای دریافت وام اشتغال به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و تقاضای خود را ثبت کنند.

اما کدام دسته از دارندگان کارت‌های پایان خدمت از وام اشتغال بهره مند خواهند شد؟

 براساس این گزارش افرادی که از سال ۹۷ تا به حال خدمت سربازی خود را به پایان رسانده و کارت پایان خدمت را دریافت کرده‌ و گواهینامه مهارت آموزی نیز داشته باشند می‌توانند متقاضی دریافت وام اشتغال شوند.

 به گفته مسوولان وام اشتغال برای سربازان ماهر منقضی خدمت ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده‌است اما بسته به نوع شغل و تشخیص کمیته ارزیابی می تواند این مبلغ بیشتر هم پرداخت شود.

 گفتنی است برای دریافت وام اشتغال، سربازان ماهر منقضی خدمت باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی، کارت پایان خدمت و گواهینامه مهارت معتبر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اما یک سوال دیگر؛ وام اشتغال سربازان ماهر به چند نفر تعلق می گیرد؟

۶۰ هزار نفر از سربازان ماهر منقضی خدمت در سال جاری می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

 برای دریافت این وام،متقاضیان بعد از مراجعه به مراکز پلیس+ ۱۰ و واریز وجه ۵۰ هزار تومانی اقدام به ثبت نام کرده و در مراحل بعدی با راستی آزمایی و احراز صلاحیت و در نهایت تشخیص کمیته ارزیابی، افراد به بانک‌های عامل معرفی شده و می توانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه را که مدت بازپرداخت آن ۵ تا ۷ سال بوده را دریافت کرده و از آن برای اشتغال بهره ببرند.

 لازم به ذکر است این اقدام در راستای تسهیل در اشتغال سربازان مهارت آموخته بعد از  دو سال خدمت سربازی و از سوی قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ریزی و پیگیری شده است.

 

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: