شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سهام عدالت متوفیان چگونه منتقل می‌شود؟

22 آبان 1402
سهام عدالت متوفیان چگونه منتقل می‌شود؟

به گزارش بانک اول پس از آزاد سازی سهام عدالت برای تمامی دارندگان این سهم که متوفیان نیز شامل آن می شوند لازم است تا اقدام به آزاد سازی و دریافت آن کنند اما برای افراد فوت شده اسپین وراث و بازماندگان قانونی او هستند که باید اقدام به انتقال سهم مورد نظر برای خود کنند. برای انجام این کار مراحل زیر باید طی شود:

مراجعه به سایت samanese.ir جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت شخص متوفی.

 ثبت نام در سامانه سجام و ایجاد حساب کاربری در آن.

 مراجعه به قسمت میز خدمت الکترونیک موجود در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی به جهت وارد کردن اطلاعات مربوط به انحصار ورثه. پس ازانجام این کار شرکت سپرده گذاری به بررسی و انجام فرایند اتقال سهام خواهد پرداخت.

به دنبال تقاضای وراث برای انتقال سهام عدالت متوفیان، مسئولان مربوطه بر آن شدند تا به منظور تسهیل امور مربوط به انتقال سهام این افراد سامانه ای تحت عنوان سامانه میراث یا سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان را راه اندازی کند.  اجرای طرح انتقال به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت خواهد بود. وراث برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده و به درگاه ذی نفعات بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها