پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خانوارهای فاقد خودرو بنزین یارانه‌ای می گیرند

26 آبان 1402
خانوارهای فاقد خودرو بنزین یارانه‌ای می گیرند

عضو کمیسیون انرژی مجلس: بخشی از بنزینی که دولت خودش آن را می‌فروشد، در قالب بنزین یارانه‌ای به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو داده می‌شود.

به گزارش بانک اول به نقل از صداوسیما؛ با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند، گفت: این طرح درباره افزایش قیمت بنزین نیست بلکه طبق این طرح قرار است روند فعلی نظام توزیع تغییر کند، به این صورت که به جای آنکه بنزین به خودروها تعلق گیرد بر اساس الگویی به خانوارها اختصاص یابد.

شریعتی نیاسر بیان کرد: براساس تعداد اعضای یک خانوار، سهمیه بنزین به سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد. در این طرح دولت باید تنظیم گر باشد و نباید قیمت تعیین کند.

علی نصرت سرومیلی معاون اجرایی سامانه هوشمند سوخت گفت: وزارت نفت اساسا با بُعد عدالت مداری این طرح موافق است ولی از نظر اجرایی فنی ذینفعان و متولیان دیگر از قبیل وزارت رفاه، سازمانهای نظارتی و امنیتی و غیره هم باید پای کار باشند، همچنین پدافند غیرعامل متولی تأیید زیرساخت هستند.

کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اهمیت سوخت رسانی و گستردگی این طرح، امنیت زیرساخت‌ها و سامانه‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم باید اطمینان حاصل شود که این کار در دستور کار است.

وی بیان کرد: تا کنون پیوست پدافندی برای اجرای این طرح به سازمان پدافند غیرعامل ارائه نشده است.

مرتضی زمانیان کارشناس انرژی با بیان اینکه اجرای آزمایشی این طرح در کیش با موفقیت انجام شد، گفت: زیرساخت فنی این طرح یعنی قابلیت تخصیص سوخت روی کارت ملی به طور کامل انجام شد و مشکلی در این خصوص نداریم.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها