یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر

09 آذر 1402
 آغاز تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح متروی پرند مردم منطقه از حمل و نقل ایمن، ارزان و باکیفیت برخودار شدند، گفت: از دهه فجر امسال فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش  بانک اول  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز 9 آذرماه در حاشیه افتتاح متروی پرند و بهره‌برداری از 4 هزار و 381 واحد مسکونی در آن شهر جدید، گفت: متروی شهر پرند بعد از 18 سال چشم انتظاری مردم به بهره‌برداری رسید. از آذرماه سال گذشته با بازدید رییس‌جمهور از شهر جدید پرند دستورات لازم برای تکمیل متروی پرند صادر شد. در یکسال گذشته مجموعه وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای شهر تهران، شهردار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و همه تلاش کردند و متروی پرند تکمیل و تحویل شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 60 درصد منابع تکمیل پروژه پرند در همین یکسال به پروژه تزریق شد و سبب تکمیل این پروژه و تحویل آن شد.

بذرپاش با یادآوری اینکه شهر جدید پرند 500 هزار نفر جمعیت دارد، توضیح داد: این میزان جمعیت نیاز به حمل و نقل ایمن داشت که با مترو این مهم محقق شد. حتما از امروز به بعد مردم پرند از حمل و نقل ایمن‌تر، ارزان تر و باکیفیت‌تری با افتتاح متروی پرند برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 31 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند در حال ساخت است از افتتاح برخی از واحدهایی که مراحل نهایی را طی می‌کنند، خبر داد و گفت: به مرور از دهه فجر امسال برخی از واحدهای نهضت ملی مسکن که به اتمام خواهد رسید، تکمیل و تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه دولت تکمیل باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است، توضیح داد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تحویل مردم بدهیم که امروز نیز 4 هزار و 381 واحد باقیمانده مسکن مهر که بالای 12 سال باقیمانده بود در پرند تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش ادامه داد: یکهزار و 200 واحد مسکن مهر باقیمانده در شهر پرند با مشکلات حقوقی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کمیته ای این واحدها را نیز در مدار ساخت بیاوریم و تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: پرونده مسکن مهر پرند در دولت سیزدهم بسته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه 240 هزار واحد مسکن مهر نا تمام از سال‌های گذشته باقی مانده، گفت: از 240 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر تحویل داده شده به دولت سیزدهم حدود 110 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. باقیمانده نیز تا پایان دولت به سرانجام می رسد.

وی در خصوص خدمات روبنایی شهر جدید پرند نیز گفت: در شهر جدید پرند و در ایام مسئولیت بنده 7 مدرسه افتتاح شد. در افتتاح‌های امروز علاوه بر 4 هزار و 381 واحد مسکونی، یک پارک، یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی افتتاح شد. به مرور نیز سرانه خدمات فرهنگی، ورزشی، رفاهی در شهرهای جدید تکمیل خواهد شد.

بذرپاش همچنین از بازدید امروز رییس جمهور از سایت یکهزار و 500 واحدی نهضت ملی پرند که مراحل نهایی را طی می‌کند خبر داد و افزود: در شهر جدید پرند 31 هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که یکی از بزرگترین سایت ها به شمار می رود. امروز در همراهی با رییس جمهور از سایت های نهضت ملی مسکن در حال ساخت بازدید شد که یکهزار و 500 واحد در مراحل نهایی قرار دارند و مقرر است تا بتدریج برخی از آنها در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از دهه فجر فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد./تسنیم

اخبار مرتبط
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.
اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.
این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها