شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سود سهام عدالت به کدام حساب بانکی واریز می‌شود؟

15 آذر 1402
سود سهام عدالت به کدام حساب بانکی واریز می‌شود؟

یکی از تفاوت‌های واریز سود سهام عدالت نسبت به واریز یارانه نقدی این است که یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود ولی سود سهام عدالت به شماره شبای بانکی اشخاص واریز خواهد شد.

به گزارش بانک اول حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد:ممکن است برای برخی افراد سود سهام عدالت واریز نشود که می‌تواند دلایلی چون مسدودی شماره شبای بانکی، چک برگشتی و... داشته باشد که این دسته افراد در صورتی که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نشد می‌توانند به سامانه سجام وارد و موارد را بررسی و اصلاح کنند. نکته مهم این است که افراد باید تا زمان واریز سود سهام عدالت منتظر باشند و اگر سود واریز نشد این اقدام را انجام دهند.

وی گفت: برای دریافت سود سهام به هیچ فردی پیام داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود.

مهدی حاجی‌وند،در ادامه افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته مجامع برگزار می شود و منتظر واریز سود شرکت‌ها هستیم که بناست سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شود که مرحله اول تا پایان آذر ماه و مرحله دوم و تسویه هم تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول  بیان کرد: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آن‌ها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آن‌ها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست. سود سهام عدالت درست همانند سال گذشته به شماره شبای بانکی هر فردی که پیش‌تر در سجام وارد کرده واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها