یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

هیچ یک از متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف نخواهند شد

21 آذر 1402
هیچ یک از متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف نخواهند شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ یک از متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف نخواهند شد و پیامک ارسال شده برای متقضیان جهت تکمیل آورده است.

به گزارش بانک اول مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم پرداخت آورده و ارسال پیامک برای پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان آورده گفت: هیچ یک از متقاضیان از نهضت  ملی مسکن حذف نخواهند شد مگر آنکه متقاضیان بعد از گذشت دو سال آورده خود را پرداخت نکنند و قصد تکمیل آورده و وجوه خود را نداشته باشند؛ بنابراین وقتی از این موضوع مطلع شدیم آن‌ها را حذف کرده و متقاضیان دیگر را جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص این موضوع که استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان آیا قیمت مسکن را کاهش خواهد داد یا خیر گفت: در حال حاضر ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و روش‌های صنعتی در ساخت و ساز، هم هزینه ساخت کاهش می‌یابد و هم سرعت ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری در وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است که برای هر صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت می‌کند.

بذرپاش افزود: در راستای افزایش ترانزیت کشور شاهراه‌های شمال-جنوب و شرق-غرب و اتصال آن‌ها به خطوط دریایی و ریلی در دستورکار قرار دارد و در این زمینه شرکت‌های تخصصی که در زمینه تخلیه و بارگیری در بنادر تخصص دارند، در قالب مناقصه به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز یک و دو بندر چابهار اجرا شده است، گفت: در زمینه بهره‌برداری این بندر قراردادی با هندی‌ها بسته‌ایم./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.
اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها