شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

فرصت ویژه برای متخلفان رانندگی

29 آذر 1402
فرصت ویژه برای متخلفان رانندگی

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد فرصتی استثنایی برای راکبان بدون بیمه است تا با خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جرایم، با خیالی راحت در سطح شهر تردد کنند. توصیه می‌شود در اولین فرصت بیمه شخص ثالث یک ساله خود را خریداری کنید تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوید.

به گزارش بانک اول صندوق تامین خسارات بدنی در سال ۱۴۰۲ به مناسبت روز بیمه (۱۳ آذر)، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را برای موتورسیکلت‌ها به مدت یک ماه و برای سایر وسایل نقلیه به مدت ۱۸ روز اجرا کرد. این طرح فرصتی استثنایی برای راکبان بدون بیمه تا با خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جرایم، با خیالی راحت در سطح شهر تردد کنند.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث با اهداف زیر اجرا می‌شود:

حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه
فرهنگ سازی و ترویج خرید بیمه شخص ثالث
افزایش ضریب نفوذ بیمه
کاهش آمار راکبان بدون بیمه نامه شخص ثالث


شرایط استفاده از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد:


کدام بیمه شخص ثالث مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می‌شود؟

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث فقط برای بیمه‌نامه‌های یک ساله اعمال می‌شود. به عبارتی اگر شما بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را برای موتورسیکلت یا خودرو خود خریداری کنید، مشمول استفاده از این طرح نخواهید شد.

جریمه دیرکرد چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر موتورسیکلت یا خودرو شما فاقد بیمه نامه شخص ثالث است و می‌خواهید در طرح بخشودگی فعلی اقدام به خرید بیمه کنید، نیازی به پرداخت جرایم دیرکرد ندارید. اما بد نیست بدانید که جریمه دیرکرد در حالت کلی به ازای هر روز تاخیر در خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث مورد محاسبه قرار می‌گیرد. برای محاسبه جریمه دیرکرد باید قیمت پایه بیمه نامه را بر ۳۶۵ روز سال تقسیم کنید.

اگر بیش از یکسال از نداشتن بیمه شخص ثالث شما گذشته است، نگران نباشید چرا که باید جریمه همان ۳۶۵ روز را پرداخت کنید.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها