شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

مادران بخوانند؛ یارانه بعدی کی واریز می‌شود

11 دی 1402
مادران بخوانند؛ یارانه بعدی کی واریز می‌شود

یارانه مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار که در دهک اول درآمدی جامعه بودند، دی ماه واریز شد و حساب مشمولان در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شارژ شد. طبق اخبار قرار است واریز یارانه جدید ادامه داشت باشد.

به گزارش بانک اول  اولین یارانه مادران شیرده (طرح یسنا) دی ماه سال ۱۴۰۲ واریز شد و فعلا قرار است این طرح برای ۶ ماه ادامه پیدا کند. مبلغ یارانه مادران ۴۰۰ هزارتومان بود که ۵ دی ماه به حساب آنها واریز شد. مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شدند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

زمان واریز یارانه مادران شیردهه

علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران صداوسیما با اشاره به زمان واریز یارانه مادران گفته است: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.  یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که حساب مادران شیرده ۵ بهمن ۱۴۰۲ دوباره شارژ شود.

شرایط دریافت یارانه مادران شیرده

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام یارانه مادران شیرده

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

مدارک ثبت نام یارانه مادران شیرده

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

نحوه دریافت یارانه طرح یسنا

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

از طریق دستگاه‌های خودپرداز

از طریق اینترنت

از طریق تلفن همراه

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها