شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

تغییر قیمت طلا حتمی است

13 دی 1402
تغییر قیمت طلا حتمی است

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به جزئیات اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی شده که قرار است امروز منتشر شود.سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم می‌شود.

به گزارش بانک اول روز گذشته گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2024 سبب افزایش نرخ اونس جهانی به 2074 دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد.

فلز زرد در معاملات روز چهارشنبه با نوسان محدود و همچنان بالای 2060 دلاری داد و ستد می شود. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2063 دلار رسید. شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که روند افزایشی کوتاه‌مدت همچنان ادامه خواهد داشت و سطح مقاومت قیمتی یعنی 2017 دلار شکسته نخواهد شد.

طلا سال گذشته با افزایش 13 درصدی، نخستین رشد سالانه قیمت از سال 2020 را ثبت کرد زیرا امید به کاهش نرخ بهره آمریکا در بازار قوت گرفته است.

تاجران انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در 2024 به خاطر آرام شدن تورم و آسان شدن سیاست‌های فدرال رزرو در اجلاس ماه دسامبر، کاهش یابد. این امیدواری قیمت طلا را 13 درصد در 2023 افزایش داد که اولین افزایش سالانه آن از 2020 بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به جزئیات اجلاس سیاست‌گذاری بانک مرکزی شده که قرار است امروز منتشر شود. بازارها 70 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه مارس 25 واحد کاهش یابد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم می‌شودکه روز جمعه منتشر می شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در کوتاه مدت تا 2100 دلار افزایش یابد.

سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک تنش‌ها در خاورمیانه را پس از به شهادت رسیدن صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در یک حمله پهبادی در بیروت، پایتخت لبنان، زیر نظر دارند.

قیمت نقره امروز با 0.28 درصد کاهش به 23 دلار و 89 سنت رسید و پلاتین بدون تغییر 985 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار KCM Trade گفت: طلا در حال حاضر در حالت تثبیت است، در صورتی که انتظارات فعلی برای فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ پابرجا باشد، بر اساس آن افزایش‌های سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد بود.

معامله گران به دلیل کاهش نرخ تورم و شیب شدید فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری دسامبر خود، شرط بندی برای کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ را دو برابر کرده‌اند. این انتظارات به طلا کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳ جهش ۱۳ درصدی داشته باشد که اولین رشد سالانه آن از سال ۲۰۲۰ است زیرا کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده می‌شود.

واترر گفت: این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت طلا به ۲۱۰۰ دلار در هر اونس باشیم.

اخبار مرتبط
قیمت طلا در روز جمعه تا بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2049 دلار رسید
بانک اول - هر اونس طلا در آخرین روز کاری هفته با 15 دلار و 78 سنت کاهش 1775.50 دلار فروخته شد.
بانک اول - بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.
بانک اول - کارشناس بازار جهانی و مدیر شرکت CPM اظهار کرد: رکود اقتصادی قرار است تا سال ۲۰۲۴ رخ دهد شرایط برای فلزات گرانبها و دلار آمریکا به گونه‌ای است که دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی باقی می‌ماند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها