شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار؛ خرید و فروش این خانه‌ها ممنوع است

17 دی 1402
هشدار؛ خرید و فروش این خانه‌ها ممنوع است

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از پیشرفت فیزیکی ۵۵.۵ درصدی نهضت ملی مسکن این شهر خبر داد و گفت:‌ خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ممنوع بوده و غیرقانونی است

به گزارش  بانک اول به نقل از تسنیم، خلیل محبت‌خواه با یادآوری این‌که واحدهای طرح اقدام ملی مسکن پردیس به نهضت ملی مسکن تبدیل شده است، اظهار کرد: بر این اساس واحدهای مذکور از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می کنند.
وی ادامه داد: ۲۰۴۳ واحد نهضت ملی مسکن توسط ۱۷ پیمانکار در شهر جدید پردیس در حال ساخت است.

 وی افزود: پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد ۵۵.۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به این‌که میانگین واریزی متقاضیان این واحدها حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، گفت:‌بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحدهای نهضت ملی مسکن پردیس تا آخر سال آینده تکمیل و تحویل می‌شود.

محبت‌خواه در خصوص خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: خرید و فروش امتیاز این واحدها ممنوع بوده و غیرقانونی است. در صورت مشاهده معامله امتیاز با فروشندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، دیماه سال گذشته نظری‌نیا عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را ۴۰ درصد اعلام کرده و گفته بود:  «در برنامه است تا پایان سال (۱۴۰۱) حدود ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان شود»

وی افزود: متقاضیان در نظر داشته باشند تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی وابسته به مشارکت مردم است. بنابراین آنها باید آورده خود را به موقع پرداخت کنند تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم این‌که واحدها در زمان مقرر تحویل شود.

اخبار مرتبط
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها