چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط جدید برای آسان‌ شدن خرید خودرو

21 دی 1402
شرایط جدید برای آسان‌ شدن خرید خودرو

شرایط عرضه خودرو بازهم تغییر کرد.

به گزارش بانک اول  شورای رقابت، دستورالعمل اصلاح‌شده تنظیم بازار خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرد که به این ترتیب، صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت خواهد بود و شورای یادشده درصورت تخلف در اجرا وارد عمل خواهد شد. با این تصمیم مبنای تنظیم قیمت خودرو را سازمان حمایت محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌کند. تغییر دیگر حذف محدودیت خرید خودرو برای دارندگان پلاک انتظامی بالای ۵‌سال است و حتی مصوبه قبلی شورای رقابت هم حذف شده و خودروسازان نمی‌توانند جلوی انتقال سند خودروهای فروخته شده را به‌مدت یک سال بگیرند. همچنین در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، ۵٠‌درصد از مبلغ خودرو باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته باشد. در روش پیش‌فروش به‌اندازه مبلغ پیش‌پرداخت حداکثر تا ۵٠ درصد از مبلغ فروش خودرو باید در حساب بانکی متقاضی موجود باشد و تا پس از خرید خودرو، برداشت ممکن نباشد. شورای رقابت می‌گوید با اصلاحات انجام شده همه خودروسازان موظف به ارائه برنامه تولید در ابتدای هرسال به وزارت صمت هستند و سازمان حمایت به‌طور مستمر وضعیت عرضه و تعهدات تولیدکنندگان خودرو را پایش و گزارش آن را به شورای رقابت ارائه خواهد کرد. البته با این اصلاحات احتمال این هست که دوباره خودروسازان برای گرفتن پول بیشتر، به سیاست حذف و اضافه آپشن‌ها روی آورند.
 

اخبار مرتبط
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.
این طرح فروش به صورت نقد و اقساط برگزار می شود، به طور معمول در طرح های فروش نقدی و اقساطی خودروسازان خصوصی قیمت ها قطعی است اما مدیران خودرو در اقدامی نادر اعلام کرده که قیمت محصولات عرضه شده غیر قطعی است. مدیران فروش این خودروساز کرمانی قیمت های قطعی را پیش از واگذاری یا در زمان فاکتور کردن به اطلاع مشتریان می رسانند و متقاضیان نیز موظف هستند تا ما به التفاوت را به حساب خودروساز واریز و سپس نسبت به تحویل خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.
سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود
شرایط طرح فروش فوری ریسپکت 2 ویژه خودروهای فرسوده اعلام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
منصوره اسماعیلی
ارسال شده در : یکشنبه 24 دی 1402

بالاخره معلوم نشد تکلیف خودرو تارا v۱ الویت پاییز چی شد دیگه چشامون چپ شد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها