پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تعرفه واردات خودرو اصلاح شد

26 دی 1402
تعرفه واردات خودرو اصلاح شد

تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور ١٠٠٠ تا ١۵۰۰ سی سی ابلاغ شد.

به گزارش بانک اول محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ سی سی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۶ به پیشنهاد شماره ۱۷۲۰۲۴۳. مورخ ۲۷.۹.۱۴۰۲ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد

۱- در شماره تعرفه‌های فصل (۹۸) کتاب مقررات صادرات و واردات عبارت به استثنای لاستیک از ستون شرح کالا حذف می‌شود.

۲- سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور از (۱۰۰۰) تا (۱۵۰۰) سی سی به شرح جدول پیوست شماره (۱) این تصویب نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می‌شود.

۳- اصلاحات تعرفه‌های قطعات منفصله خودروی سواری کشنده وانت موتورسیکلت و دوچرخه به شرح جدول پیوست شماره (۲) این تصویب نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است تعیین می‌شود

۴- اصلاحات تعرفه‌های قطعات خودروی، سواری کشنده وانت و موتورسیکلت به شرح جدول پیوست شماره (۳) که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط
در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.
سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی در حالی این روزها به نوعی تعلیق شده و طرح فروش خاصی در آن اجرا نمی‌شود که این موضوع ابهاماتی را درباره سرنوشت سهمیه «خودروهای مادران و خودروهای فرسوده» ایجاد کرده است.
طبق آخرین شنیده‌ها واریز هدیه روز معلم از دقایقی پیش آغاز شده است. همچنین وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم گفته است: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.
از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها