شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر می کند؟

10 بهمن 1402
فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر می کند؟

چند روزی است که برخی در فضای مجازی از توافق وزارت صمت و خودروسازان مبنی بر اینکه قیمت خودروها از این پس طبق فرمول هزینه تولید به علاوه ۲.۵ درصد سود محاسبه خواهد شد، صحبت کرده‌اند.در این زمینه شورای رقابت توضیح می دهد.

به گزارش بانک اول  در حالی‌که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت‌گذاری، تاکید کرد که اساسا فرمول جدیدی در کار نخواهد بود و همچنان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ در حال اعمال است و خودروساز موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا است.

سخنگوی شورای رقابت ضمن رد کردن این موضوع تصریح کرد: مفروضات مطرحه، درست نیست و اساساً فرمول جدیدی در کار نیست و همان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در حال اعمال است. هیچ موضوع جدیدی مطرح نیست؛ ضمن اینکه توافق نیز معنا ندارد؛ بنابراین خودروسازان و عرضه‌کنندگان موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا هستند و ذیل آن عمل می‌کنند

سپهر دادجوی توکلی افزود: همانطور که اشاره شد، هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو تعریف نشده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در هماهنگی کامل با شورای رقابت و ذیل مصوبات این شورا تصمیم‌گیری می‌کند؛ بنابراین قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیر مستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.

اخبار مرتبط
به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.
ایران‌خودرو شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک را برای متقاضیان خرید این خودرو در قالب سامانه یکپارچه اعلام کرد.
وقتی که جمع نمره‌ های منفی گواهینامه فرد به ۲۰ برسد، گواهینامه باطل می شود. در نتیحه اطلاع از مجازات نمره منفی گواهینامه اهمیت به سزایی دارد چرا که این امر به روش های مختلفی صورت می گیرد. حال ممکن است که برای عده ای از اشخاص این سوال مطرح شود که از کجا بفهمیم گواهینامه باطل شده که پاسخ آن به شرح زیر می باشد:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها