شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

مبلغ و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد

21 بهمن 1402
مبلغ و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد

وزیر کار گفت:  عیدی بازنشستگان برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، همسر ۷۰۰ و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان است و اوایل اسفند پرداخت می‌شود.

به گزارش  بانک اول  سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به خبرنگاران گفت:‌ ان‌شاالله آرام آرام واریز می‌شود. الان باید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم بعد از آن امیدواریم بتوانیم عیدی بازنشستگان بزرگوار را هم پرداخت کنیم که فکر می‌کنم اوایل اسفند بشود.

وی گفت: عیدی بازنشستگان برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، همسر ۷۰۰ و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان است و اوایل اسفند پرداخت می‌شود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرداخت عیدی و پاداش کارگران، گفت: این مساله در قانون مشخص شده است و امیدواریم تا پایان سال ان‌شاالله پرداخت شود. به هر حال عیدی است دیگر. به فضل الهی در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

وی در مورد میان عیدی گفت: میزان آن را هم قانون مشخص کرده است معادل ۲ ماه حقوق دریافتی کارگر بر اساس مدت زمانی که کار کرده است یعنی اگر کارگری ۱۲ ماه در طول سال کار کرده است باید دو ماه از کارفرمای خود عیدی بگیرد.

وزیر کار درباره عیدی بازنشستگان گفت: عیدی بازنشستگان هم بر اساس مصوبه هیات وزیران برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: این پرداختی‌ها تامین منابع شده است ان‌شاالله آرام آرام واریز می‌شود الان باید حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم بعد از آن امیدواریم بتوانیم عیدی بازنشستگان بزرگوار را هم پرداخت کنیم که فکر می‌کنم اوایل اسفند بشود.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها