یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

برنامه‌ریزی ۳ تا ۵ ساله برای واردات خودروهای برقی

05 اسفند 1402
برنامه‌ریزی ۳ تا ۵ ساله برای واردات خودروهای برقی

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت با بیان اینکه وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی برنامه‌ای سه تا پنج ساله دارد که واردات ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی نیز تعریف کرده است گفت: قرار نیست در حوزه برقی‌سازی حمل‌ونقل، تا ابد واردکننده باشیم بنابراین بحث انتقال فناوری باید پیگیری شود.

به گزارش بانک اول حسن کریمی سنجری در گفت‌وگویی تصویری، در این رابطه، اظهار کرد: وزارت صمت برنامه‌ریزی کرد که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و قریب به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را بتواند در یک بازه‌ زمانی سه تا پنج ساله وارد کشور کرده و گسترش دهد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، ضمن تاکید و اصرار این وزارتخانه برای واردات این وسائل نقلیه برقی توسط خودروسازان گفت: علت نیز این است که بحث انتقال فناوری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: قرار نیست ما همیشه واردکننده باشیم؛ بنابراین ضرورت دارد که انتقال فناوری صورت گیرد. شرکت خودروساز، برای واردات خودروی برقی اقدام می‌کند و پس از مدتی به‌تدریج وارد فاز ساخت داخل خواهد شد.

به گفته مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکسی‌های برقی که اخیرا در یکی از ایستگاه‌های مرکز شهر، رونمایی شدند، به زودی پلاک "ت" خود را دریافت می‌کنند و در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار خواهند گرفت و آماده تردد در سطح شهر هستند. به‌محض اینکه خودروهای مربوط به ایستگاه مذکور، پلاک خود را از وزارت کشور دریافت کنند، فعالیت آن ایستگاه آغاز خواهد شد که احتمالا این اتفاق طی هفته‌ای پیش‌رو (در اسفند ماه) رخ خواهد داد.

ایسنا

اخبار مرتبط
با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.
قیمت کارخانه ای فردا موتورز برای سوبا m۴ صفر مدل ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو فردا به دست خواهید آورد.
به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها