شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز «عیدی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی؛ فردا + میزان عیدی بیمه‌شدگان دارای سنوات زیر ۱۰ سال

08 اسفند 1402
واریز «عیدی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی؛ فردا + میزان عیدی بیمه‌شدگان دارای سنوات زیر ۱۰ سال

بنابر اعلام مدیرعامل تامین اجتماعی «عیدی» بازنشستگان تامین اجتماعی فردا (نهم اسفند) به حساب‌ آنها واریز می‌شود.

به گزارش بانک اول، میرهاشم موسوی اعتبار مورد نیاز جهت تامین «عیدی» را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزد: با تامین اعتبار عیدی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته فردا واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این زمان واریز عیدی بازنشستگان را تا دهم اسفندماه و بر اساس مصوبه هیات وزیران اعلام و گفته بود: «امسال عیدی بازنشستگان به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده که واریز می‌شود.»

در بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران این سازمان که توسط مدیرعامل آن صادر شده آمده است:

۱- مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین شده است.

۲- در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

۳- مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تأمین اجتماعی نیستند.

۴- در خصوص پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجدداً فعال شده اند (مشمولین بخشنامه شماره ۱۱/۲ مستمری ها، دستورالعمل شماره ۲ مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماه های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت می‌شود.

۵- تاریخ برقراری مستمری‌های بازنشستگی و از کارافتادگی کلی که وفق بندهای (۱) و (۲) ماده (۸۰) قانون تأمین اجتماعی در طول سال جاری به مستمری بازماندگان تبدیل شده‌اند، عیناً تاریخ برقراری اولیه آنان است.

۶- مجموعه مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری در خصوص مشمولان بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل، معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمری ها، نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاری های رسمی، امور مالی، منابع انسانی و پایش عملکرد، آمار و فناوری اطلاعات استان‌ها و مسؤولان ذی ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها