شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

صفر تا صد استعلام یارانه نقدی

17 اسفند 1402
صفر تا صد استعلام یارانه نقدی

اصلی‌ترین علت قطع یارانه معیشتی، قرار گرفتن فرد در دهک دهم درامدی است. پس اگر بعد از گذشت ۱۰ روز از ثبت اعتراض، افراد همچنان پاسخی مبنی بر خارج شدن آن‌ها از دهک دهم دریافت نکردند، می‌توانند دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

به گزارش بانک اول رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که افرادی که اعتراضی به یارانه معیشتی خود دارند، می‌توانند به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

اصلی‌ترین علت قطع یارانه معیشتی، قرار گرفتن فرد در دهک دهم درامدی است. پس اگر بعد از گذشت ۱۰ روز از ثبت اعتراض، افراد همچنان پاسخی مبنی بر خارج شدن آن‌ها از دهک دهم دریافت نکردند، می‌توانند دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

سایت اعتراض به یارانه با کدملی

سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است. افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانه‌شان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.

برای پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه ، خانواده هایی که به این نوع دهک بندی اعتراض داشته اند و یا هنوز نمی‌دانند جزو کدام دهک محسوب می‌شوند می‌توانند با استفاده از کد ملی، با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

بعد از تماس با این شماره تلفن و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، شما می‌توانید استعلام یارانه معیشتی با کدملی سرپرست خانوار خود را دریافت کنید. پس از این استعلام، شما می‌فهمید علت قطع یارانه معیشتی شما چیست.

استعلام-یارانه

جواب اعتراض به یارانه

معمولا بعد از گذشت ۱۰ روز از ثبت اعتراض به یارانه معیشتی ، جواب اعتراض به شما اطلاع داده خواهد شد. اما اگر ده روز از ثبت اعتراض یارانه معیشتی شما گذشته بود و همچنان نه پاسخی برای شما آمد و نه یارانه‌ای دریافت کردید، لازم است دوباره به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را بار دیگر برای بررسی مجدد وارد کنند.

جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir ذکر شده است. با مراجعه به این سامانه میتوانید استعلام یارانه معیشتی با کدملی سرپرست خانوار را مطلع شوید.

اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است. سپس به ترتیب درآمد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ قرار داده شده اند.

در این قسمت، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست را معرفی کرده. و روش ورود به آن را توضیح می‌دهیم.

سامانه تعیین شده به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/، تلفن گویا و کد دستوری مهم‌ترین روش‌های استعلام به شمار می‌آیند. در این میان، استفاده از سامانه اطلاعات و جزئیات بیش تری در اختیار شما قرار داده و می‌توانید از دهک بندی درآمدی خانوارتان هم مطلع شوید.

نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه را از طریق هر یک از روش‌های مذکور به صورت کامل برای تان توضیح داده ایم.

استعلام یارانه با کد ملی امکان اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه را برای افراد و خانوار‌های مختلف کشور فراهم می‌سازد. طرح هدفمندسازی یارانه‌ها از چند سال قبل در کشور آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد.

این طرح که ابتدا با هدف کمک اقتصادی به مردم و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها در برابر افزایش قیمت‌ها اجرا شد، با رشد سریع تورم رفته رفته اثر خود را از دست داد.

دولت‌های مختلف هم تا همین سال گذشته نسبت به افزایش مبلغ یارانه نقدی اقدام نکردند. سرانجام در ابتدای کار دولت آقای رئیسی، میزان یارانه نقدی با سایر یارانه‌ها اعم از بنزین و معیشتی تجمیع شده و به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای گروه‌های مختلف رسید.

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی به شما کمک می‌کند تا از گروه بندی خود در این زمینه مطلع شده و بدانید در کدام یک از این گروه‌های یارانه بگیر ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارید.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها