چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

چند پدر وام فرزند گرفتند؟

03 مهر 1401
چند پدر وام فرزند گرفتند؟

به گزارش بانک اول وام فرزندآوری یکی از حمایت‌های مالی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که تاکنون به پدران فرزندان متولد شده در سال ۱۴۰۰ به بعد بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بر اساس این دستورالعمل، پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.  

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است.  

همچنین،  کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و  پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است.

البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

روند دریافت وام فرزندآوری به این صورت است که متقاضیان در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ثبت‌نام می‌کنند و از سوی بانکی که تعیین کرده‌اند، پیامک دریافت می‌کنند تا برای تکمیل مدارک و انجام فرآیند به بانک مراجعه کنند.  

در این زمینه، علی صالح‌آبادی_رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها باید پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری تسهیلات فرزندآوری را به حساب متقاضی واریز کنند.

در این بین، براساس آمار بانک مرکزی از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین) تاکنون ۳۸۳ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۵ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

 

 

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات