دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

غذاهای پرطرفدار که منجر به سرطان می‌شوند

24 خرداد 1401
غذاهای پرطرفدار که منجر به سرطان می‌شوند

 

به گزارش بانک اول، با این حال همیشه غذاهایی وجود دارند که ما را تشویق به خوردن آنها برای جلوگیری از انواع سرطان می کنند ، در حالی که غذاهایی وجود دارند که مصرف نکردن آنها شانس بیشتری را برای ایجاد مقاومت در برابر سرطان ها ایجاد می کند ، با ما همراه باشید.

در پایان ، ما راهی آسان به  شما نشان می دهیم که چه چیزهایی در واقع برای خوردن مفید هستند.

1-محصولات کنسرو شده
مواد غذایی کنسرو شده حاوی مقادیر زیادی نمک و / یا شکر هستند ، اما دلیل اصلی بد بودن این غذاها وجود این مواد نیست، در واقع قوطی های مواد غذایی است.

آنها غالباً با BPA شیمیایی خطرناک ، که یک اختلال هورمونی شناخته شده هستند و همچنین منجر به سرطان می شوند، مرتبط اند.
BPA به هر غذایی که با آن ارتباط پیدا کند ، خصوصاً چیزهایی که به طور طبیعی اسیدی هستند ، مانند گوجه فرنگی ، زالو می تواند با آنها ترکیب شود و از این راه وارد بدن شما شود

به جای موادغذایی کنسروشده ، محصولات خود را تازه یا یخ زده بخورید ، یا فقط محصولات کنسرو شده خریداری کنید که دارای علامت بدون BPA باشند.

2-چیپس سیب زمینی
چیپس سالم نیست زیرا حاوی مقدار زیادی نمک و چربی اشباع است که برای دستگاه گوارش بدن بسیار زیاد مضر است.دلیل اینکه خطر ابتلا به سرطان شما را افزایش می دهد ، چیزی به نام آکریل آمید است ، یک ماده شیمیایی سرطان زا که در هر غذایی که با دمای بالا پخته شود، ایجاد می شود. 
سرخ کردن سیب زمنی با دمای بالا سبب تولید مقدار زیادی از این ماده می شود. آکریلامید نیز در سیگارها یافت می شود و بخشی از دلیل مرگ و میر آنهاست.

3-گوشت های  فرآوری شده
به طور کلی گوشت قرمز به دلیل داشتن چربی زیاد باید کمتر مصرف شود، اما از هر گوشتی که فرآوری شده باشد بهتر است تقریباً به طور کامل اجتناب شود. این کار آسان نیست زیرا بسیاری از غذاهای خوشمزه بواسطه گوشت های فرآوری شده تهیه می شوند ، از جمله انواع گوشت ناهار ، سوسیس ، کباب دودی.

بسیاری از این مواد غذایی با استفاده از نیترات ها ، که با سرطان ارتباط دارند ، حفظ می شوند. و حتی اگر دودی کردن یک تکنیک قدیمی برای حفظ مواد غذایی است ، باعث می شود گوشت در این فرایند از موادمغذی اصلی خود را از دست بده.  دود سیگار بسیار خطرناک است و به همان اندازه در مواد غذایی مشکل ساز است.

4-آرد سفید
غلات سبوس دار بسیار سالم هستند ، اما فرآیندی که باعث ایجاد آرد سفید تصفیه شده می شود ، سبوس آن را کاملاً از بین می برد. علاوه بر این که از نظر ارزش تغذیه ای صفر است ، آرد سفید دارای شاخص قند خون بسیار بالایی است ، به این معنی که در بدن به قند شکسته می شود ، باعث افزایش قند خون و انسولین در بدن می شود. تصور می شود این حالت در بدن سلول های سرطانی را تغذیه می کند. سعی کنید از محصولات پخته شده با آردهای غلات بیشتر استفاده کنید.

5-ترشیجات 
ترشی شکل دیگری از فرآوری موادغذایی است که نیترات ، نمک و رنگ آمیزی مصنوعی را به مواد غذایی اضافه می کند. به همان روشی که الکل بیش از حد می تواند باعث ایجاد سرطان در قسمت هایی از بدن شود ، غذاهای ترشی با سرطان دستگاه گوارش بخصوص معده و روده بزرگ ارتباط دارند.اگر واقعاً ترشی را دوست دارید ، برای درست کردن آنها در خانه وقت بگذارید تا بتوانید سطح نمک را کنترل کنید و از استفاده از ترشی های کارخانه ای و مصنوعی خودداری کنید.


کلام آخر
حتما توانسته اید وجه مشترک مواردی که در بالا گفتیم را حس کنید؟ بله درسته، تمام این موادغذایی از فرم طبیعی خود به شکلی راحت تر و صنعتی تر پردازش می شوند.

متأسفانه ، پردازش تقریباً همیشه کل مواد مغذی محصول مورد نظر را تحت تاثیر قرار می دهد و سطح چاشنی را با شکر و نمک اضافه می کند که می تواند برای بدن انسان بسیار مضر باشد.

ساده ترین روش برای مقابله با سرطان در رژیم غذایی ، تمرکز شما بر خریدن غذاهای کامل در فروشگاه و پخت و پز در خانه است ، به گونه ای که بتوانید به طور کامل فرآیند تهیه و پخت غذا را کنترل کنید. وقتی موادغذایی کارخانه ای و صنعتی و بسته بندی شده را حذف کنید ، می توانید مطمئن باشید که دقیقاً می دانید چه چیزی به بدن شما می رسد.

اخبار مرتبط
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها