شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

با نخوردن این دارو ها بیمار می شوید!

24 خرداد 1401
با نخوردن این دارو ها بیمار می شوید!

بانک اول - آیا می توانیم فقط داروهایم را قطع کنم؟ این سوالی است که بسیاری از بیماران از پزشک خود می پرسند. همچنین بر روی تمامی دارو ذکر شده است که اگر برای شما مشکلی ایجاد کرد پیش از قطع دارو با پزشک خود مشورت کنید. اما آیا همه ی داروهایی که به یه باره قطع شوند برای ما خطرناک هستند؟ قطع ناگهانی دارو برای ما چه مشکلی ایجاد می کند؟

بنابراین چه موقع متوقف کردن داروی شما خطرناک است؟ قطع ناگهانی هریک از این 10 دارو ممکن است شما را بیمار کند و منجر مشکلات جدی شود. هرچه مقدار مصرف آن بیشتر باشد و مدت زمان زیادی از مصرف دارو بگذرد مشکلات بیشتر و عمیق تری را ایجاد می کند.

پیش از قطع دارو حتما به پزشک خود مراجعه کنید او می تواند به شما کمک کند تا به مرور دارو را کنار بگذارید تا آسیب جدی سلامتی شما را تهدید نکند.

 

با دارو هایی که نباید آن ها را ناگهانی قطع کنید آشنا شوید:

کلونیدینClonidine (Catapres)

پروپرانولول (ایندورال)Propranolol (Inderal) and other beta-blockers

ونلافاکسینVenlafaxine ER (Effexor XR)

پاروکستینParoxetine (Paxil)

بنزودیازپین هاBenzodiazepines

توپیراماتTopiramate (Topamax)

گاباپنتین Gabapentin (Neurontin)

پردنیزون (استرپرد ، دلتازون) و سایر استروئیدها

Prednisone (Sterapred, Deltasone) and other steroids

داروهای ضد درد مواد افیونی Opioid pain medications

باکلوفن Baclofen (Lioresal)

اخبار مرتبط
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها