جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

بعد از کارت‌های EMV، نوبتی هم باشد نوبت کارت‌های بدون تماس است!

24 خرداد 1401
بعد از کارت‌های EMV، نوبتی هم باشد نوبت کارت‌های بدون تماس است!

به گزارش بانک اول خیلی از مردم در کشورهای مختلف دنیا هنوز در حال عادت کردن به کشیدن کارت EMV چیپ دارشان روی کارتخوان‌ها هستند و کارت‌های بدون تماس در جهان هنوز جاپای محکمی ندارد. با این وجود بانک‌های دنیا، پس از آن که متوجه نکات مثبت زدن کارت روی پایانه فروش در مقایسه با کشیدن کارت در کارت خوان شدند، آرام ولی پیوسته شروع به توسعه این نوع از کارت‌ها کردند.

با وجود این که کارت‌های تراشه دار EMV دارای امنیت بالایی هستند، باعث کندی سرعت انتقال وجه می‌شوند. ولی پرداخت‌های بدون تماس سریع‌تر هستند و خریداران می‌توانند بدون صبر کردن برای اتمام تراکنش، کارت را به کیف پول یا کیف دستی خود برگردانند. این کارت‌ها علاوه بر این که همان امنیت بالای کارت‌های EMV را دارا هستند، برای افرادی که عجله دارند مناسب است.

مورد که در اواخر سال 2019 اصلا جزو فاکتورهای مثبت این کارت‌ها نبود حالا تبدیل به مهم‌ترین نگرانی تمام مصرف‌کنندگان شه  یعنی حفظ سلامت مشتریان هنگام پرداخت. فعال کردن امکان پرداخت بدون تماس تبدیل به راهی آشکار برای کسب‌وکارها شده تا سلامت خریداران و پذیرندگان در دوران پاندمی کووید19 را حفظ کنند.

در همین رابطه در یک نظرسنجی که توسط بخش مالی شرکت فیسرو انجام شده، مشخص شد که کاربران پرداخت‌های بدون تماس را بهترین راه برای جلوگیری از گسترش ویروس می‌دانند.

حالا اکثر کارت‌های EMV نسل اول در سال 2020 از رده خارج می‌شوند، با این اتفاق برای اجرای پروژه کارت‌های بدون تماس در چرخه صدور مجدد کارت‌ها زمان ایده آلی فراهم شده است. بنابراین تعداد کارت‌های تماسی در انبارها درحال کاهش است و منطقی است که تعویض این کارت‌ها به کارت‌های بدون تماس سریع تر انجام بگیرد.

برخلاف دوران مرسوم شدن کارت‌های EMV، هم اکنون در زمینه برندینگ، شخصی‌سازی و طراحی انتخاب‌های بسیاری وجود دارد. در گذشته فقط نام دارنده کارت بود که روی کارت بصورت برجسته چاپ میشد؛ امروزه این امکان وجود دارد که نام فرد پشت کارت چاپ شده و جلوی کارت را برای برندینگ و طراحی‌های مختلف خالی بگذارد تا درون کیف پول‌های شلوغ به سادگی بتوان آن را پیدا کرد.

یکی از نکاتی که قبل از اجرای پروژه‌های بدون تماس باید مدنظر قرار داد، آموزش کارکنان و دارندگان کارت‌ها و بحث و گفتگو درباره شروع به استفاده از این نوع کارت‌ها است. وقتی جریان تعویض کارت‌های نوار مغناطیسی به کارت‌های EMV صورت گرفت نیاز بود آموزش‌های زیادی به دارندگان کارت داده شود ولی آموزش‌های مورد نیاز کارت‌های بدون تماس بسیار ساده است. با این وجود باید برای انجام تراکنش‌های بدون تماس، به فروشگاه‌هایی که دستگاه‌هایشان از کارت بدون تماس پشتیبانی می‌کنند و به دارندگان کارت آموزش لازم داده شده و همچنین پیوسته روی امنیت و ایمنی این کارت‌ها تاکید شود. این اطلاعات را می‌توان روی جاکارتی‌ها، پاکت‌هایی که کارت‌ها در آن‌ها توزیع می‌شود، در تلفن‌های خودکار یا بصورت آنلاین نمایش داد.

همچنین کارکنان باید آماده پاسخگویی به سوالات دارندگان کارت راجع به پرداخت‌های بدون تماس باشند زیرا آنها ممکن است دچار تصورات غلط راجع به این کارت‌ها باشند؛ مثلا ممکن است فکر کنند مجرمین می‌توانند از دور اطلاعات کارت‌شان را بدزدند؛ در این صورت می‌توانید به آنها بگویید که این نوع سرقت اطلاعات غیرممکن است.

مزایای استفاده از کارت‌های بدون تماس را می‌توان اینگونه خلاصه کرد: با کارت‌های بدون تماس مصرف کنندگان همزمان از امنیت کارت‌های EMV و سرعت و کارایی کارت‌های نوار مغناطیسی قدیمی بهره می‌برند. همچنین این برای تشویق دارندگان کارت به قرار دادن کارت‌هایشان در بیرونی‌ترین لایه کیف پول فرصت مناسبی است، زیرا تجربه استفاده از کارت‌شان به طرز قابل توجهی بهینه شده است. بعد از آن که دارندگان به کارت‌های بدون تماس عادت کنند آن چند ثانیه اضافی که مجبور بودند برای تکمیل شدن تراکنش صبر کنند بسیار خسته کننده جلوه خواهد کرد. همچنین این کارت‌ها درآمد شرکت‌های صادر کننده را افزایش خواهد داد، زیرا مصرف‌کنندگان از آنجایی که این نوع پرداخت‌ها به همان سرعت پرداخت نقدی خواهند بود تمایل بیشتری برای استفاده از آن‌ها برای خریدهای خُردشان خواهند داشت.

از آن جا که پرداخت‌های بدون تماس را می‌توان در هرجایی استفاده کرد و از آنجا که این کارت‌ها تجربه خرید بهینه و سریع‌تری را فراهم کرده و امن و نوآورانه‌اند، مصرف‌کنندگان حتی بعد از از بین رفتن کرونا و دوباره دیدن رنگ زندگی نرمال هم میلی برای بازگشت به استفاده از کارت‌های قدیمی برای انجام تراکنش‌های‌شان نخواهند داشت.

 

ترجمه از:mobilepaymentstoday

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها