یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا یارانه 100 هزارتومانی به کارگران بیمه شده تعلق نمی گیرد؟

24 خرداد 1401
آیا یارانه 100 هزارتومانی به کارگران بیمه شده تعلق نمی گیرد؟

به گزارش بانک اول سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد:با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آنها مختل شده است، مقرر شد از امشب به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

 

جزئیات پرداخت یارانه 100 هزارتومانی از ساعت امشب

بر این اساس به سایر افراد مشمول این یارانه، ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته این یارانه به خانوارهایی هیچ یک از اعضای آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، تعلق می‌گیرد.

همچنین خانوارهایی که هیچ یک از اعضای آنها بیمه پرداز نباشند و خانوارهایی که اعضای آنها طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند، مشمول دریافت این یارانه خواهند شد.

یارانه صد هزار تومانی به افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند، پرداخت می‌شود.به این ترتیب با توجه به پرداخت یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر از جمعیت ایران، این یارانه به این تعداد از مردم تعلق خواهد گرفت . در حال حاضر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان، یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. به موجب اعلام سازمان برنامه و بودجه یارانه سوم برای یارانه بگیران معیشتی و خانوارهای هدف 100 هزار تومان و برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی 120 هزار تومان به ازای هر نفر است .

 در این صورت اگر خانواری چهار نفره مشمول هر سه یارانه باشد ، در ماه مبلغی برابر با 572 هزار تومان یارانه دریافت می کند. این خانواده در صورتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد، 80 هزار تومان بیش از این مبلغ دریافت خواهد کرد.

یارانه سوم از ساعت 12 روز 27 اذر در حسابهای سرپرستان خانوار قرار دارد.

اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ۲۴ روز ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.

 

آیا یارانه 100 هزار تومانی به کارگران بیمه شده تعلق نمی گیرد؟

کارگرانی که به دلیل تعطیلات کرونا، دستمزد خود را از دست داده‌اند، خواستار پرداخت یارانه توسط دولت شدند.

وزارت کار در اطلاعیه‌ای شرایط شمول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا را مشخص کرد. در این اطلاعیه آمده است: اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی‌شود. تمامی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

کارگران ساختمانی استان کردستان در انتقاد به حذف می‌گویند: ما ماههاست که تقریباً بیکاریم؛ حق بیمه خود را به سختی به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنیم؛ چرا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی شامل حال ما نمی‌شود؟!

این کارگران می‌گویند: اگر قرار باشد عادلانه تصمیم بگیرند، باید کارگران کم‌درآمد که در این ماه‌ها دریافتی‌شان به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است، در اولویت پرداخت‌های دولت قرار داشته باشند.

حذف کارگران از پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در حالی صورت گرفته است که حدود یک میلیون کارگر به دلیل بحران کرونا بیکار شده و در صف دریافت بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند؛ بسیاری از آنها هنوز نتوانسته‌اند مقرری بیکاری دریافت کنند.

کارگران ساختمانی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ هزار تومان به هیچ وجه برطرف‌کننده‌ی مشکلات معیشتی نیست، خواستار تجدیدنظر در گستره پرداخت یارانه شدند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کارشون درست نیست باید بیمه کارگران از کارمندان جدا باشد به زور ما داریم حق بیمه پرداخت میکنیم اونم اجباریه راحت میتونن داخل سیستم بیمه کارگران چه جوشکار چه ساختمانی رو تشخیص بدن از کارمندی حقوق کارمندی برج تا برج به حسابشون واریز میشه کارگران که حق بیمه اجباری رو میدن دستمزد میگیرن روزی هم نریم به دلیل بیماری مزد نداریم اگر سرو صاحبی داشته باشه اصلاحش میکنن

Abbas رشیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به میمنت و مبارکی یارانه ۱۰۰تومنی به حساب امثال یکی از اقوام بنده که وضع مالی خوبی هم داره واریز شد!!!!و به بنده که دوماهه بیکارم و دنبال بیمه بیکاری هستم هم هیچ!!!

علی عباس رادمنش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این چه عدالتی می باشد که بیمه پرداز کارگرساختمانی ازکمک معیشت100تومانی محروم شده اند.من کارگرساختمانی هستم درقرن 21تلوزیون سیاه و سفید تو خونه دارم از حداقل امکانات محروم هستم بعد شما این مبلغ ناچیز که پول مرغی هم نیست محروم می کنید

یحیی رباطی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.من رانتده اژانس هستم وساکن روستا.. چرا واسه ما یکمیلیون و صدتومن روواریز نکردن؟ واسه همساده مون بازنشسته بانک هست واریز شده.واسه ما نه. چه عدالتیه؟ شماروخدارسیدگی کنید.

مجید محمدی علا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شغل من هم رانندگی است و در این ایام شیوع ویروس کرونا تقریبا بیکار شدم و شغل ثابتی ندارم ولی هر جوری که شده سهم بیمه خودم را جور کردم و واریز نمودم.آیا پرداخت پول بیمه که تازه خودم پرداخت میکنم و استخدامی جایی نیستم،دلیلی برای نگرفتم این مبلغ هست؟چرا به امثال من که جایی استخدام نیستیم و شغل ثابتی نداریم، نباید تعلق بگیره؟

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا یه فکر دیگه ای کنید.والا من سراغ دارم بازنشسته هست بیمه تامین اجتماعی هم هست اما بهش تعلق گرفته دقیق تر نگاه کنید ما که هیچ حقوقی نداریم نریختن انصاف نیست

فرزاد و
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خدا شاهد من چندین نفر رو که بیمه و حقوق بالای ۴میلیونم دارن میشناسم که هم وامو هم صدهزار براشون اومد.ولی من که محتاجم نه بیمه دارم نه حقوق هیچکدوم نیومده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها