یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

کالا برگ الکترونیکی مرحله چهارم کی واریز میشود

19 اردیبهشت 1403
کالا برگ الکترونیکی مرحله چهارم کی واریز میشود

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد. آیا طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تمدید می شود؟

به گزارش بانک اول، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.

فرایند واریز یارانه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شد.

دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.

در این زمینه، سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که «حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است، اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.»

بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه‌ها اردیبهشت ماه دهک‌ها به این شرح است:

اخبار مرتبط
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.
قانون بودجه امسال، دستگاه‌های متولی در حوزه یارانه‌ها را موظف کرده است که فهرست یارانه بگیران را بازنگری کنند و ضمن حذف خانوارهای غیرمشمول، خانوارهای مشمول را در فهرست بگنجانند
طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه دهک‌های اول تا سوم 25 هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول، 30 هر ماه واریز می‌شود. بر همین اساس و طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه کمک‌معیشتی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با مبلغ 400 هزار تومان روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 پرداخت شد.
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها