شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

متقاضیان مسکن ملی برای ثبت نام عجله نکنند/ هیچ اولویتی برای ثبت نام وجود ندارد

24 خرداد 1401
متقاضیان مسکن ملی برای ثبت نام عجله نکنند/ هیچ اولویتی برای ثبت نام وجود ندارد

به گزارش بانک اول، تعدادی از متقاضیان ثبت نام مسکن ملی اعلام کردند که در هنگام ورود به سایت tem.mrud.ir  برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن با خطا روبه‌رو می‌شوند.

 در این رابطه معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره این مشکل اعلام کرد که این اختلال در حال بررسی است و به سرعت رفع می‌شود اما ممکن است در برخی از شهرها مشکل سرعت اینترنت وجود داشته باشد و یا حجم ورود کاربران در دقایق اولیه بالا باشد؛ بنابراین به هیچ عنوان متقاضیان در ثبت نام عجله‌ای نداشته باشند.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متقاضیان هیچ عجله‌ای برای ورود به سایت طرح اقدام ملی مسکن و ثبت نام در آن نداشته باشند، گفت: یک هفته فرصت برای ثبت نام متقاضیان مسکن ملی در این سامانه  وجود دارد بنابراین متقاضیان هیچ عجله‌ای برای ورود به سامانه نداشته باشند.

 

او اظهار کرد: هیچ اولویتی برای ثبت‌نام متقاضیان در این دور از ثبت نام وجود ندارد و متقاضیان از امروز تا ساعت ۲۴ روز ۲۵ دی برای ثبت نام فرصت دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه ممکن است در برخی از مناطق سرعت اینترنت پایین باشد و مشکلاتی برای ورود به سامانه در ساعات ابتدایی ثبت نام ایجاد شود ادامه داد: همکاران ما در معاونت مسکن و ساختمان به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و پشتیبانی هستند و متقاضیان برای ثبت نام نگرانی نداشته باشند.

محمود زاده توضیح داد: هم اکنون ثبت نام در ۱۸۳ شهر کشور آغاز شده و ظرفیت‌هایی که در این دوره ایجاد شده بعد از اتمام مراحل ثبت نام اعلام می‌شود.

او تاکید کرد: متقاضیان هر ساعت و یا هر زمانی که در طول این یک هفته بخواهند می‌توانند ثبت نام کنند.

محمود زاده اضافه کرد: ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، هرمزگان، همدان و خراسان رضوی از جمله ۱۹ استانی است که در این دوره از ثبت نام ظرفیت دارند.

به گفته این مقام مسئول در تهران تنها در نصیر شهر ظرفیت فراهم شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان  یادآور شد: شرایط متقاضیان در این دور از ثبت نام هیچ تغییری نکرده است و همانند دوره‌های قبل متقاضیان باید سابقه ۵ سال سکونت، متاهل بودن، قرمز نبودن فرم ج و استفاده نکردن از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن را دارا باشند.

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد رشیدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بله اصلا عجله نکنید هیچ اولویتی بین منی که یکسال پول نزول برداشتم دادم به اینا که گفته بودن یک هفته وقت داریم با اونیکه تاحالا یک قرون نداده نیستش حالا هم ده میلیون هم میخوان بخدا خجالت هم خوب چیزیه

حسن وکیلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا آذربایجان شرقی شامل ثبت نام نشده .اینای که جا موندن چیکار کنن

پدرام باباگلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تکلیف ما که شهریور واریز کردیم چی میشه تا کی میخوان ثبت نام مجدد بزارن

مسلم قاسمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از قبل ثبت نام گفتن متری ۲۷۰۰تموم میشه حالا میگن متری سه نیم تا چهار میلیون فردا هم میگن متری ده تومن.اخه چرا اینقدر مردمو ازار میدید.چرا از همین اول شفاف سازی نمیکنید که چقدر اورده میخاد وچقدر تموم میشه و چقدرم باید واریز کنن که ادم با خودش حساب کنه ببینه میتونه ثبتنام کنه یا نه.البته اینا از قصد نمیگن که پولو اول از مردم بگیرن کارشون راه بیافته.

محمد جواد انصاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید چرا این طرح ملی مسکن استان اصفهان شامل شهرستان شهرضا نشده من یه کارگر هستم چند سال کار کنم تا خونه دار بشوم من منتظر ای شرایط بودم شما یه شرایطی جلوی پای من بگزارید. ممنون.

ندا شجاع حیدری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام من یه معلم هستم طالق گرفتم ویه فرزند دارم اما به عنوان زن خود سرپرست نمیتونم ثبت نام کنم خونه ندارم ومستاجر هستم چون سنم چندماهی از ۳۵ کمتر هست وسیستم ارور میده نمیتونم ثبت نام کنم خواهش میکنم حداقل سن را از ۳۴ قرار بدین که منم بتونم ثبت نام کنم بیشتر از هرکسی نیاز دارم ممنونم

فاطمه مهدیلو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،بس زنجان چرا ثبت نام مجدد نداره؟؟؟کد ملی ما اشتباه شده چیکار کنیم

حجت ابراهیم نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا آذربایجان شرقی در مورد ثبت نام به عمل نمی اید

سهند امیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا کرمانشاه شامل طرح مسکن ملی نمیشه؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها