چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

هزینه وام مسکن در هفته دوم بهمن ۹۹

24 خرداد 1401
هزینه وام مسکن در هفته دوم بهمن ۹۹

 

به گزارش بانک اول در هفته دوم بهمن ماه خرید وام مسکن یک قله و یک دره را تجربه کرد. در ابتدا در روز یکشنبه قیمت ها افزایش یافته و پس از آن روندی نزولی را در پیش گرفت. تا اینکه در روز ۴ شنبه دوباره قیمتها روندی افزایشی پیدا کردند.

در همین راستا قیمت اوراق برای دو روز در کانال ۶۰ هزار تومان قرار گرفت و پس از آن باز هم به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. اما در هیچ یک از روزهای هفته اخیر نرخ سود وام مسکن نتوانست از مرز ۲۱ درصد بالاتر بیاید.

اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (به‌صورت خلاصه تسه) اوراقی هستند که مالک آن‌ها می‌تواند با مراجعه به بانک در ازای هر برگه از آن، از امتیاز استفاده از ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده کند. ‌در حال حاضر از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می‌توان برای گرفتن دو وام به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد.

هزینه خریداوراق مسکن

در ابتدای هفته اخیر قیمت متوسط هر ورق ۵۳ هزار تومان به دست آمده بود که نهایتا این رقم با ۶۰۰ تومان کاهش به ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. 

افزایش قیمت اوراق در روز یکشنبه به این مبلغ را به ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسانده و پس از آن روند کاهش قیمت اوراق این متغیر را در سطح ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داد.

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید ۲۸۰ ورق و متاهلین ۴۸۰ ورق خواهند بود.

بر این اساس هزینه کل خرید اوراق تسه به منظور اخذ وام مسکن در هفته ای که گذشت برای مجردها در روز شنبه ۱۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و در روز چهارشنبه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محاسبه شد.

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها