ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه از حمله قلبی جان سالم به در ببریم ؟!

24 خرداد 1401
چگونه از حمله قلبی جان سالم به در ببریم ؟!

چگونه از حمله قلبی جان سالم به در ببریم ؟!


 حمله قلبی می تواند به آرامی شروع شود و خفیف باشد ، یا ناگهانی بروز کند و شدید باشد. بعضی از بیماران اصلاً درد ندارند.

مردان به طور معمول سکته قلبی را به عنوان درد قفسه سینه تجربه می کنند. اگرچه ممکن است زنان نیز درد داشته باشند ، اما به احتمال زیاد یک یا چند مورد دیگر از این علائم را دارند:

حالت تهوع ، سوئ هاضمه ، سوزش معده یا درد شکم
تنگی نفس
عرق سرد کردن
خستگی
احساس سرگیجه یا سرگیجه


دکتر اپل فلد از داشنگاه ویریجینیا  می گوید افراد در هنگام حمله قلبی اغلب احساس  خستگی می کنند ، به خصوص زنان و افراد دیابتی. "افرادی که درد وحشتناکی دارند ، بلافاصله با اورژانس تماس می گیرند." با این حال ، او نگران افرادی است که علائم شدید یا واضح کمتری دارند. آنها اغلب به دنبال مراقبت فوری پزشکی نیستند و در نهایت با آسیب جدی تر به قلب مواجه می شوند.

احساس سرگیجه
احساس سرگیجه

اپلفلد می گوید: "هر چیزی که شما را بیدار کند یا متفاوت به نظر برسد ، یا اگر علائم شما در اثر فشار ظاهر می شود ، باید با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس بروید."

حمله قلبی 101
حمله قلبی یا انفارکتوس میوکارد زمانی اتفاق می افتد که انسداد عروق کرونر وجود داشته باشد. این رگهای خونی اصلی خون غنی از اکسیژن را به قلب می رسانند. کمبود خون و اکسیژن می تواند باعث از بین رفتن عضله قلب شود (انفارکتوس به معنی مرگ بافتی است). هرچه زودتر کمک پزشکی دریافت کنید ، به احتمال زیاد از آسیب به قلب جلوگیری یا به حداقل می رسانید. وقتی عضله قلب از بین رفت ، دیگر نمی تواند رشد کند یا ترمیم شود.

در بیمارستان قرار است که اتفاقی بیفتد ؟

در ER ، اولویت اصلی جلوگیری از لخته شدن خون ، تسکین درد قفسه سینه و بازیابی جریان خون در قلب است. این اغلب شامل داروهای تجمع دهنده لخته یا داروهایی است که فشار را بر روی قلب کاهش می دهد.

علاوه بر EKG ، پزشکان اورژانس روش های بی شماری برای ارزیابی دامنه حمله قلبی شما دارند. به عنوان مثال در اکوکاردیوگرام از امواج صوتی برای تولید تصویری از قلب شما استفاده می شود. روش های تصویربرداری ، مانند عکسبرداری از قفسه سینه یا سی تی اسکن (توموگرافی کامپیوتری) ، تصاویری از قلب و عروق خونی شما را فراهم می کند.

هنگامی که خطر فوری کنترل شد ، پزشک ممکن است روش های اضافی را برای بازگرداندن هرچه بیشتر عملکرد قلب و گردش خون توصیه کند. شما ممکن است در رگ مسدود شده خود به یک استنت یا لوله مش مفتولی نیاز داشته باشید تا آن را باز نگه دارد تا خون بتواند آزادانه جریان یابد. یک جراح ممکن است قسمتی از رگ سالم بدن را از قسمت دیگری از بدن ، که به عنوان بای پس عروق کرونر شناخته می شود ، بخشی از عروق آسیب دیده را جایگزین کند.

آیا شما در معرض خطر هستید؟
سه عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی فشار خون بالا ، کلسترول بالا و سیگار کشیدن است. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، تقریباً نیمی از آمریکایی ها حداقل یکی از این عوامل خطر را دارند.

سایر عوامل خطر شامل سن (بالای 55 سال برای زنان ، بیش از 45 سال برای مردان) ، دیابت ، سابقه خانوادگی ، کم تحرکی یا چاقی ، استرس و مصرف غیرقانونی مواد مخدر است. اگر قبلاً حمله قلبی داشته اید ، برای حمله دوم در معرض خطر بیشتری هستید.

قلب
قلب

در هنگام حمله قلبی چکار کنیم ؟
با اورژانس تماس بگیرید. ارائه دهندگان فوریت های پزشکی فوراً درمان را آغاز می کنند. این دقایق برای جلوگیری از آسیب طولانی مدت قلب بسیار مهم است.
بی حرکت بمانید و خود را مجبور نکنید.
اگر به آسپرین دسترسی دارید (و حساسیت ندارید) ، فوراً یکی از آنها را مصرف کنید تا از لخته شدن آن جلوگیری کند. اپل فلد پیشنهاد می کند که آسپرین را خرد یا جویده شود تا به آن وارد شود

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها