پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جهان در وحشت از ویروس‌های جهش‌یافته/کروناي هندي را بيشتر بشناسيم

24 خرداد 1401
 جهان در وحشت از ویروس‌های جهش‌یافته/کروناي هندي را بيشتر بشناسيم

کروناي هندي را بيشتر بشناسيم

به گزارش بانک اول عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به قدرت انتقال بالای جهش هندی ویروس کرونا، گفت: توصیه اکید ما لغو کلیه پروازهای رفت و برگشت به هند است تا زمانی که اطلاعات بیشتری از این جهش به دست بیاوریم.

مسعود مردانی درباره جهش جدید ویروس کرونا در کشور هند، گفت: این ویروس هندی دو جهش کرومزومی دارد و به عنوان ویروس جهش یافته هندی قلمداد می‌شود که می‌تواند در کشور ما فاجعه‌ای به فاجعه‌های قبلی اضافه کند به همین دلیل توصیه اکید ما لغو کلیه پروازهای رفت و برگشت به هند است تا زمانی که اطلاعات بیشتری از این جهش به دست بیاوریم.

وی افزود: بر اساس گفته هندی‌ها انتقال این نوع جهش یافته از ویروس بسیار سریع است. این در حالی است که نمی‌دانیم واکسن‌های کرونایی که اکنون تزریق می‌کنیم یا کسانی که پیش‌تر کرونا گرفتند نسبت به ویروس جدید هم ایمنی خواهند داشت یا خیر.

به گفته مردانی، درمورد میزان مرگ و میر جهش هندی ویروس هنوز اطلاعت بیشتری در دسترس نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی، ادامه داد: افرادی که تا زمان لغو پروازها از هند به ایران می‌آیند باید مورد بررسی کرونای جهش‌یافته کروموزومی هندی و تحت کنترل و نظر وزارت بهداشت قرار گیرند اما، بهترین راه جلوگیری از بروز این ویروس در کشور لغو سفرها از هند است.

علاوه بر شایعترین علائم بیماری کووید-۱۹ مانند تب، سرفه، خستگی و از دست دادن حس بویایی و چشایی بسیاری از بیماران آلوده به کروناویروس در هند با عوارض شدید تنفسی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و دشواری در تنفس که همه از نشانه های کمبود اکسیژن است، مواجه هستند. افزایش تقاضا برای دریافت مخزن اکسیژن در هند نشانه وضعیت فاجعه بار بیماران در این کشور است.

 

همچنین علاوه بر ویروس با جهش دوگانه، سویه از کروناویروس با جهش سه گانه در بخشهایی از مهاراشترا، دهلی، بنگال غربی شناسایی شده است. این سویه جدید موسوم به B.۱.۶۱۸ از ترکیب سه گونه مختلف کووید ایجاد شده که نسبت به جهش های قبلی کشنده تر است.

اخبار مرتبط
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها