پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا می توان به بیت کوین به عنوان یک کالای امن برای سرمایه گذاری نگاه کرد؟

24 خرداد 1401
 آیا می توان به بیت کوین به عنوان یک کالای امن برای سرمایه گذاری نگاه کرد؟

 

به گزارش بانک اول کارشناسان معتقدند که بسیار زود است بیت کوین را مانند طلا یک دارایی امن بدانیم و نمی توان ان را به عنوان طلای دیجیتال معرفی کرد.

مؤسسه گلدمن ساکس در یادداشتی در روز چهارشنبه اعلام کرد که بیت کوین را نمی توان به عنوان یک دارایی در نظر گرفت که ارزش پول را در بلند مدت حفظ می کند.

گلدمن ساکس دلایل این موضوع را مصرف بیش از حد انرژی توسط بیت کوین، رقابت آن با دیگر رمز ارز ها و همچنین محدود بودن میزان ان توصیف کرد.

بیت کوین
بیت کوین

جف کوری رئیس بخش تحقیقات گلدمن ساکس در اظهارات خود گفت که در روز های گذشته به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 و افزایش نگرانی ها درباره بهبود شرایط اقتصادی دارایی های امن جذابیت بالاتری پیدا کردند.

اما طی این مدت بیت کوین از بالا ترین قیمت خود یعنی 65 هزار دلار به محدوده 50 هزار دلار سقوط کرد که رفتاری شبیه به طلا نداشته و واکنش آن بیشتر مانند مس بوده است.

وی همچنین بیت کوین را با رمز ارز اتریوم مقایسه کرد. در شرایط فعلی که بیت کوین درگیر ریزش شدید قیمت شده است، اتریوم به بالا ترین سطح خود در طول تاریخ این رمز ارز نزدیک می شود.

این موارد باعث شده است تا نگرانی های درباره این ادعا که بیت کوین رمزارز غالب بازار بوده و طلای دیجیتال می باشد ایجاد شود.

قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین

طبق گفته کوری رقابت میان رمز ارز ها برای دست یافتن به قدرت ارزش ذخیره طولانی مدت همچنان ادامه داشته و با این شرایط نمی توان ان را به بیت کوین نسبت داد.

از طرف دیگر نگرانی های زیادی درباره میزان مصرف برق بیت کوین در کشور آرژانتین و همچنین آثار سوء آن بر طبیعت وجود دارد.

در آخر بیت کوین محدود بوده و میزان آن بر خلاف طلا در نهایت به صفر می رسد که می تواند تاثیری منفی بر روی آن به عنوان یک کالای ارزشمند در طولانی مدت بگذارد.

جف کوری در انتها ابراز داشت که تمامی این دلایل می تواند نشان دهد که بیت کوین در برابر یک ارز رمزنگاری شده با کیفیت بالا تر آسیب پذیر بوده و می تواند جایگاه خود را از دست بدهد.

در نتیجه مقایسه بیت کوین با دارایی امنی مانند طلا و اطلاق طلای دیجیتال به ان چندان صحیح به نظر نرسیده و یا حداقل هنوز بسیار زود است که بتوان درباره آن نتیجه گیری کرد.

طلای دیجیتال
طلای دیجیتال
 
اخبار مرتبط
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها