پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

24 خرداد 1401
هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

به گزارش بانک اول، زوجهای جوانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند از این سازمان هدیه ازدواج دریافت می کنند. مبلغ این هدیه سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی اندازه یک پایه حقوق بود، اما امسال و با توجه به افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ این هدیه ازدواج کمی بیشتر از سال گذشته است.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، مبلغ این هدیه برای ازدواج معادل یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه گزار است. یعنی برای محاسبه مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی، باید حقوق دو سال قبل از ازدواج را با کسر بیمه جمع زده و سپس تقسیم بر ۲۴ تعداد ماههای دو سال کرد.

اگر مبلغ هدیه از حداقل حقوق پایه مصوب وزارت کار کمتر باشد، مبلغ حداقل حقوق پایه مبنای پرداخت هدیه ازدواج قرار می گیرد. بر این اساس حداقل مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ معادل حقوق پایه وزارت کار و امور اجتماعی یعنی سه میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است.

 

دریافت هدیه ازدواج به چه مدارکی نیاز دارد؟

-اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقد نامه
-اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده و همسر
-تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است
-دفترچه درمانی بیمه شده

 

هدیه ازدواج شامل چه کسانی می شود؟

هدیه ازدواج تامین اجتماعی فقط به کسانی تعلق می گیرد که برای اولین بار ازدواج می کنند. عقد ازدواج بین زوجین باید به صورت دائم و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

همچنین باید پنج سال قبل از تاریخ ازدواج یعنی حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشند و در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها