جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی

24 خرداد 1401
پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن ملی

به گزارش بانک اول، حبیب الله طاهرخانی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل شهر جدید بهارستان در ارتباط با آخرین وضعیت مسکن ملی و مهر در شهرهای جدید اظهار کرد: مساکن مهر در شهرهای جدید در مرحله نهایی است و امیدواریم تعداد باقیمانده تا نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

وی افزود: برنامه اصلی که دولت پس از فراغت از مسکن مهر در دستور قرار داده است اقدام برای مساکن ملی است که در کل کشور آغاز شده است؛ در مجموعه شهرهای جدید ۱۳۰ هزار واحد ساخته می شود که سهم بهارستان از آن سه هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ثبت نامی و یک هزار واحد در قالب قرارداد با بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه همزمان واگذاری هایی در قالب تفاهم نامه های کلان وزارت راه و شهرسازی با نهادهای مختلف مانند وزارت دفاع، آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، بیان داشت: زمین این مساکن تامین شده است و به زودی در ماه های آینده ساخت مساکن ملی در این بخش نیز آغاز می شود.

 

هزینه های ساخت مساکن ملی مدیریت شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با قیمت مساکن ملی گفت: با توجه به تامین زمین هزینه چندانی در این ارتباط از متقاضیان دریافت نمی کنیم و در ارتباط با هزینه ساخت نیز با توجه به تکنولوژی های نو و انبوه سازی گسترده مدیریت شده است.

وی افزود: همچنین تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای خریداران در نظر گرفته شده اما با توجه به افزایش قیمتها در کشور، این تسهیلات در شورای پول و اعتبار تصحیح و افزایش پیدا می کند تا خریداران را درزمینه خرید توانمندتر کنیم.

 

کیفیت مسکن ملی را فدای قیمت نمی کنیم
طاهرخانی تاکید کرد: البته هدف ما تامین مسکن با کیفیت و استاندارد است و کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با بهره برداری از متروی بهارستان گفت: کار در بخشهای مختلف زیرزمینی، سیویل و روسازی و دیگر بخش ها با سرعت در حال انجام است و امیدواریم مطابق وعده داده شده در بهار ۱۴۰۰ بهره برداری از متروی بهارستان انجام شود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه ساخت مترو برای شهر جدید مجلسی نیز آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه کلان است و با توجه به فاصله طولانی تا اصفهان در حال حاضر حدود ۱۰ کیلومتر مسیر آغاز شده است که به متروی بهارستان وصل می شود اما به طور کلی ساخت مترو در این شهر نیازمند برنامه میان مدت است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها