دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

با فروش طلا، مسکن و خودرو چقدر باید مالیات بدهیم؟

24 خرداد 1401
با فروش طلا، مسکن و خودرو چقدر باید مالیات بدهیم؟

به گزارش بانک اول طرح مالیات از عایدی سرمایه در حال نهایی شدن است. پس از تصویب نهایی آن در مجلس، همه‌ی کسانی که مسکن، خودرو، طلا، سکه و ارز می‌خرند و در کمتر از یک سال می‌فروشند باید مالیات بدهند.

اگر خریداران در کمتر از یک سال پس از خرید، دارایی خود را بفروشند و سود کنند مشمول بالاترین مالیات می‌شوند. این مالیات در بازار مسکن ۴۰ درصد و در دیگر بازارها ۳۰ درصد از سود است.

به طور مثال اگر فردی یک ملکی را در تهران به قیمت پنج میلیارد تومان بخرد و در کمتر از یک سال به قیمت شش میلیارد تومان بفروشند، یعنی یک میلیارد تومان سود کرده و باید چهار صد میلیون تومان(۴۰ درصد از سود) را به عنوان مالیات بر عایدی درآمد به دولت بپردازد.

اخبار مرتبط
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها